Andreea Strugaru, Managing Partner Aluterm Group: „Anul acesta implinim 25 de ani de activitate si vedem asta ca o incheiere a unei etape importante.”

In 1993 Aluterm Group isi anunta prezenta pe piata usilor automate din Romania. Misiunea managementului de atunci a fost sa schimbe lumea constructiilor din Romania prin coeziunea personalului si prin asumarea unui set de valori autentice. Dupa 25 de ani si 1.500 de proiecte de referinta realizate, compania continua sa se implice activ in construirea unor spatii pentru viata, iar rezultatele nu inceteaza sa apara.

 

Cum au aratat cei 25 de ani de activitate si, mai important, ce planuri de viitor are managementul de acum am aflat chiar de la Andreea Strugaru, Managing Partner Aluterm Group intr-un interviu acordat in exclusivitate InfoHale.

 

Cum se vede piata constructiilor de acum comparativ cu ce era la inceputurile Aluterm Group?

Nu suficient de matura dar totusi mult schimbata in bine fata de inceputurile noastre de acum 25 de ani. O piata in crestere dar care a devenit si foarte competitiva, o piata in care inca nu s-au adoptat in totalitate principii sanatoase dar care da semne de crestere si care speram noi ca intr-o zi va fi matura.

Experienta de peste 20 de ani in domeniu v-a ajutat sa deveniti un reper in industrie. Cat a fost de dificil acest parcurs?

A fost pe cat de dificil, pe atat de provocator. Anul acesta implinim 25 de ani de activitate si vedem asta ca o incheiere a unei etape importante. Cumva avem senzatia ca experientele noastre ne-au adus la un soi de maturitate. Am trecut peste o criza economica, suntem acum in plina criza de lipsa de forta de munca, am traversat perioade extrem de incerte si totusi ne-am dezvoltat armonios. Nimeni nu poate sa spuna ca nu a fost dificil, insa satisfactia pe care ti-o da reusita face ca totul sa fie privit in note pozitive.

In opinia dvs, care ar fi top 3 ingrediente care nu ar trebui sa lipseasca din reteta succesului?

Oricine vrea sa masoare succesul trebuie in primul rand sa aiba obiectivele clar definite. Apoi este nevoie de disciplina si multa determinare ca sa le poti atinge. Odata atinse obiectivele, poti spune ca ai succes. O companie trebuie sa isi defineasca bine misiunea, iar daca si-o urmareste indeaproape, orice problema isi va gasi solutia.

Pana in prezent compania a reusit sa inregistreze o crestere constanta. Unde va vedeti la final de 2018?

Anul acesta implinim 25 de ani. Este un an in care ne concentram asupra consolidarii afacerii, a unei definiri mai precise a organizatiei noastre care s-a dezvoltat incontinuu. De asemenea este anul in care am startat propriul proiect de constructie a sediului principal Aluterm Group la Cluj. Cu toate acestea, avem si obiective de crestere a business-ului pe care bineinteles le vom atinge.

Scopul Aluterm este acela de a crea o relatie bazata pe incredere si siguranta. Cat de important este ca beneficiarul final sa aiba incredere in serviciile pe care le oferiti?

A devenit evident ca desi clientii nostri directi sunt companiile de constructii, misiunea noastra se indreapta catre beneficiar.

Practic, ceea ce facem noi este sa reinventam cumva spatiul construit pentru ca oamenii sa se simta confortabil, liberi si protejati. Pentru asta folosim tehnologia inovativa si propunem solutii ingineresti care vor folosi in cele din urma beneficiarului spatiului respectiv. Provocarea este intradevar sa livrezi aceste solutii fara compromis, intr-o industrie care nu este inca centrata pe om.

Dar da, este de importanta vitala ca beneficiarii sa aiba incredere in solutiile noastre iar pentru noi este un obiectiv permanent.

Daca ar fi sa alegeti un singur lucru, ce va recomanda in industria constructiilor?

Competenta si experienta inginereasca solida.

Acordati o atentie sporita si mediului inconjurator prin solutiile oferite. Care sunt cateva din produsele pe care le propuneti pietei, care ajuta la protejarea naturii?

ECORASTER – sistemele de pavaj ecologic

USILE ROTATIVE – indirect, prin eficientizarea consumului energetic al unei cladiri

Spuneati ca domeniul constructiilor are un rol important in dezvoltarea strategica a Romaniei. Daca ati putea, ce ati schimba de maine in domeniul constructiilor din tara noastra?

Mentalitatea. Constructia unei cladiri consuma extrem de multe resurse. Trebuie asadar vazuta ca un “obiect” cu o durata de viata foarte mare si care deci trebuie realizat dupa principii de calitate si de durabilitate fara interventii majore. In Romania costul unei constructii este vazut doar prin prisma realizarii constructiei respective si nu ca un calcul pentru intreaga durata de viata a cladirii respective. Nu vreau sa generalizez, pentru ca exista si exceptii insa multi nu vad inca mai departe de indicatorul “pret initial” si de aceea compromisul este intalnit pe scara larga.

Cum arata un top 3 al celor mai semnificative proiecte in care v-ati implicat?

Este greu sa fac un TOP 3, pentru ca ar trebui sa existe mai multe categorii ca sa fie cinstit. Vi le spun pe primele care imi vin in minte pentru ca am tablouri pe pereti cu ele: Pasajul Basarab, Iulius Mall, Spitalul Gomoiu.

Preconizati ca in viitor toate constructiile vor deveni spatii pentru viata si in Romania. Cum va implicati in acest proces?

Un spatiu pentru viata, este un spatiu in care oamenii se simt confortabil, se simt liberi si totodata protejati. Tot ce facem noi, se concretizeaza in aplicarea unor solutii ingineresti pentru ca aceste lucruri sa se intample. De la caile de acces automate care asigura confortul la orice pas si pana la solutiile de protectie la foc si evacuare automata a fumului in caz de incendii, tehnologia inovativa este pusa in slujba omului de catre echipa noastra de ingineri experimentati.

Stim ca in piata constructiilor criza fortei de munca este o reala problema. Se regaseste aceasta problema si in compania dvs?

Se regaseste la toate nivelurile, de la personalul necalificat la cel inalt calificat. Desi am mai trecut printr-un moment dificil din acest punct de vedere prin anii 2007-2008, situatia de acum este fara precedent. Cred ca acum, acesta este principalul obstacol in dezvoltarea unei afaceri.

Sunteti de 12 ani in pozitia de Managing Partner al Aluterm Group. Care a fost cel mai dificil moment si cum l-ati depasit?

Au fost mai multe momente dificile. Poate cel mai popular este criza economica din 2008. Am depasit acest moment refuzand sa cred in criza si investind multa energie in gasirea de solutii. Principala strategie a fost pastrarea echipei formate, cu orice pret.

[google-translator]