Anul acesta Henkel va lansa adezivi noi si o vopsea epoxidica pentru pardoseli

Domnul Bogdan Baroian, coordonatorul tehnic Thomsit Romania, ne-a dezvaluit dintre problemele pe care le-a intalnit compania Henkel pe piata pardoselilor, evolutia si planurile pentru anul acesta, dar si motivele pentru care beneficiarii le aleg neconditionat produsele.

Sunteti de 6 ani la Henkel, ce anume v-a motivat si v-a determinat sa alegeti si sa ramaneti o perioada atat de lunga in aceeasi companie?

Motivatia a fost data de atractia unei firme cu notorietate, cunoscuta in toata lumea, iar faptul ca aici am gasit conditii si un colectiv deosebit, m-au determinat sa raman in aceasta companie.

Ca si coordonator tehnic Thomsit, cum va asigurati de calitatea punerii in opera a materialelor Henkel pentru pardoseli?

In primul rand noi suntem foarte aproape de firmele care folosesc produsele noastre, asigurand un suport tehnic permanent, atat pe plan practic in santiere, cat si pe planul pregatirii teoretice in centrele noastre de pregatire din cele trei fabrici pe care le avem in Romania.

De asemenea, aplicatorii sunt supervizati in toate etapele de executie, iar dupa o examinare atenta, li se elibereaza ‘Certificate de aplicator’. Prin acestea, Henkel prin brandul Thomsit, practic recomanda aceste firme pentru punerea in opera a materialelor in conditiile de calitate cerute.

Cum a fost anul trecut pentru segmentul produselor pentru pardoseli din  cadrul companiei Henkel? A fost un department profitabil pentru Henkel? Ce a determinat evolutia?

 

Anul trecut a fost un an foarte bun pentru Thomsit, brandul de pardoseli al Henkel. Cresterea procentuala, a fost cu doua cifre, si asta in contextual economic actual. Aceasta evolutie s-a datorat crearii unor noi produse, dar care au fost introduse sub brandul Ceresit, mult mai cunoscut.

Ce asteptari are Henkel pentru pentru anul 2013?

Asteptarile noastre sunt pentru mentinerea acestui trend ascendent. Incercam promovarea unor produse performante, cum ar fi de exemplu pardoselile poliuretanice (sape si sigilanti).

Veti lansa produse noi pentru pardoseli anul acesta? Exista branduri Henkel care nu sunt prezente pe piata romaneasca si pe care intentionati sa le aduceti aici in viitorul apropiat?

Lansarea unor produse noi, este in fiecare an o prioritate pentru noi. Pentru anul acesta pregatim lansarea de adezivi noi. De asemenea, vom mai introduce in gama si o vopsea epoxidica.

In paralel cu lansarea unor noi produse, cele existente sunt monitorizate si imbunatatite in permanenta.

Ce este mai important: dezvoltarea portofoliului de produse sau cresterea vanzarilor produselor actuale?

Ambele directii sunt foarte importante, dar prin dezvoltarea portofoliului de produse, avem ca rezultat implicit cresterea vanzarilor.

Care sunt in opinia dvs. cele mai mari 3 probleme cu care se confrunta piata pardoselilor in aceasta perioada?

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta piata pardoselilor si nu numai, este dupa parerea mea, presiunea pe pret. Toate celelalte componente ale sistemului sunt date la o parte, intereseaza doar pretul, iar acest fapt nu poate duce decat la o lucrare de o calitate indoielnica, ce va trebui refacuta intr-un timp foarte scurt de la receptie.

O alta problema pe care am intalnit-o, este lipsa de lichiditati, sau fluxul greoi al acestora, care are ca rezultat depasirea cu mult a termenelor de plata.

Cea de-a treia si nu neaparat ultima, este scaderea calitatii in executie, pentru anumite proiecte. Aceasta este strans legata de prima problema cu care se confrunta piata constructiilor.

Spuneti-ne ceva despre cum reuseste compania Henkel sa-i convinga pe beneficiari sa aleaga neconditionat produsele.

Cei care aleg neconditionat produsele Henkel sunt cei care sunt interesati in primul rand de calitate si care reusesc sa aiba o viziune ampla asupra intregului sistem. Este recomandat sa se tina cont de pretul pe intreg sistemul ce trebuie creat si nu pe segmente din acest sistem.

De exemplu in cazul unei pardoseli, pentru o sapa grosiera, cei mai multi se limiteaza doar la sapa respectiva. Noi oferim un produs, Ceresit CN 85 Turbo, care la prima vedere e ceva mai scump, dar care are calitati net superioare si ceea ce este cel mai important e faptul ca pe intreg sistemul de pardoseala, fie ca e vorba de covor de PVC, linoleum sau parchet, costul este mai scazut la final, prin darea in exploatare cu 3 saptamani mai devreme.

Mediul online castiga teren in segmentul business networking. Care e principalul atuu al acestui mediu?

Principalul atuu al mediului online e acela ca informatiile necesare se obtin foarte rapid.

Cum incepe si se termina o zi de lucru pentru coordonatorul tehnic Thomsit?

In mod normal, dimineata cand ajung la birou, vad daca au aparut ceva urgente care trebuie tratate prioritar. Trimit solutiile tehnice corespunzatoare vizitelor in santier, din ziua precedenta, conform procedurilor. Urmeaza vizitele in santier programate din timp. Aceste vizite pot consta in determinari facute suportului, cu aparatura din dotare, iar ca rezultat este discutarea solutiilor tehnice propuse ca urmare a acestor determinari, pot fi vizite de asistenta tehnica in vederea aplicarii corespunzatoare a produselor noastre, pot fi testari de produse noi, iar cand apar sesizari, acestea sunt solutionate cu prioritate.

De asemenea mai sunt intalnirile cu arhitectii, constructorii noi, unde abordam teme de interes comun si incerc intotdeauna sa raspund promt solicitarilor lor. Spre sfarsitul programului revin la birou unde raspund solicitarilor primite in timpul zilei.

Vad ca sunteti foarte implicat, punand mult suflet in ceea ce faceti. Care este metoda ideala de a va relaxa in weekend-urile de vara? Dar in cele de iarna?

Pentru weekend-urile de vara prefer sa merg undeva la 120 km de Bucuresti intr-o zona de deal spre munte, in Buzau, unde ma pot ocupa si de un hobby de-al meu – apicultura. Sunt pur si simplu fascinat de modul de organizare si disciplina cu care se desfasoara activitatea intr-un stup. Pentru perioada de iarna, din cand in cand, prefer schiatul.

 

Articol preluat de pe portalul pardoselilor din Romania:

 

Din categoria interviuri mai puteti citi:

Etanco Romania: tendinte de crestere a proiectelor de investitii pe 2013

Cum a reusit ROMFRACHT vanzari record cu un produs nou lansat

 

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
[google-translator]