Interviuri expertiStiri

Despre piata panourilor sandwich discutam cu Marcegaglia Romania

Cu o capacitate de producţie de 1.000.000 mp/an, Marcegaglia e prezentă în România din 2011 cu propria gamă certificată de panouri izolante şi table cutate din oţel, pentru acoperiş şi perete.
Noua unitate de producţie şi distribuţie din Timişoara (fosta Alubel Expo) se alătură sediilor din Milano şi Taranto (Italia) şi Praszka (Polonia) mărind capacitatea de producţie a companiei.
 

Raspunsurile la interviu acordate de Doamna Laura Ciobotaru, sales manager Metal Building Envelope din cadrul Marcegaglia Romania.

 

 

1. Doamna Ciobotaru, cum a evoluat in acest an piata panourilor sandwich, comparativ cu anul trecut (ce schimbari ati observat in evolutia pietei in ansamblu si nu evolutia companiei dvs pe piata)?

R: Primele luni ale acestui an au fost dezastroase pentru acest sector, datorandu-se factorilor climaterici dar nu numai. Incepand cu luna iunie piata a revenit la capacitatea de absorbtie a acestui tip de produs, echivalenta cu anul 2011.

 

2. Care sunt factorii care au determinat o astfel de evolutie?

R: Fluctuatia monedei europene datorate unei instabilitati politice, coroborata cu perioada de confuzie in ceea ce priveste obtinerea de fonduri europene, a produs o stagnare a pietei destinate acestui sector.

 

3. Daca ati avea posibilitatea sa tineti o conferinta in fata proiectantilor, ce subiect ati aborda?

R: Prezentarea s-ar referi cu siguranta la gama de produse, caracteristicile tehnice ale acestora, utilizarea lor, precum si documentele de calitate aferente fiecarui tip de produs.

 

Poze din interiorul spatiului de productie Marcegaglia din Timisoara:

 

 

 

 

4. Nu e un secret ca toata lumea vrea ieftin si bun, dar daca ati fi dvs beneficiarul unei hale si ati avea un buget limitat pentru achizitia panourilor, cum ati rezolva situatia?

R: Inainte de inceperea unei investitii se face un calcul de buget, calcul realizat pe baza unor oferte de pret solicitate in piata. Produsele noastre sunt calitativ bune, iar pretul este cel al pietei, astfel incat sa putem acoperi acest sector al pietei (care este cel majoritar de altfel) , unde raportul calitate – pret este echitabil. Pe baza celor mentionate mai sus, putem gasi solutii impreuna cu beneficiarul, astfel incat ambele parti sa aibe de castigat.

 

5. Care sunt top 3 pacaleli pe care si le iau beneficiarii atunci cand cumpara panouri sandwich?

R: Nu sunt persoana indicata sa raspund la aceasta intrebare. Marcegaglia are ca si politica vanzarea unor produse de calitate, certificate si garantate.

 

6. Daca ati avea un buget nelimitat, care sunt primele 3 actiuni de marketing pe care le-ati intreprinde?

R: Marcegaglia are un department de marketing care stabileste aceste directii.

 

7. Daca ati avea un buget de marketing de 5000 Euro, cum l-ati utiliza/in ce ati investi?

R: Acest buget nu permite o plaja larga de investitii, motiv pentru care ar trebui sa ne limitam la marketing-ul de baza, adica publicatiile printate care ajung sa fie distribuite clientilor/ potentialilor clienti.

 

8. Care sunt dupa pararea dvs Top 3 probleme cu care se confrunta piata panourilor sandwich?

R: Romania este o piata in care achizitionarea panourilor se face preponderant in ultimul stadiu al desfasurarii investitiei, ceea ce micsoreaza semnificativ timpul solicitat de productie.
Schimbarea situatiei financiare a unui client determina modificari, pe parcursul derularii colaborarilor cu acesta, in ceea ce priveste modalitatile de plata.
Preturile panourilor sandwich fluctueaza, motiv pentru care nu se poate acorda un termen de valabilitate al ofertelor nelimitat.

 

9. Cum estimati ca va arata piata panourilor in 2013?

R: Este posibila o crestere, in masura in care vor fi accesibile fondurile pentru investitiile din domeniul fotovoltaic, noi avand posibilitatea sa acoperim si acest sector, nou in Romania.

 

10. Ce surse de informare vis-à-vis de piata constructiilor foloseste un director?

R: Sursele sunt variate si pot fi informatii direct din teren, prin intermediul persoanelor care se ocupa zi de zi de acest tip de vanzare in zonele arondate, dar acestea pot fi obtinute si prin utilizarea altor canale de informare care sunt specifice fiecarui director.

 

11. Care este cel ma bun sfat de vanzari pe care l-ati primit vreodata?

R: Cu cat atitudinea vis-à-vis de client este mai corecta si presupune deschidere in ceea ce priveste nevoile sale, cu atat colaborarea pe termen lung cu acesta va fi mai trainica.

 




Related Articles

Back to top button