O poveste despre demolare, reciclare si valorificare. CAT cu Romfer

Colaborarea dintre Bergerat Monnoyeur și Romfer Trans datează din anul 2009, chiar înainte de anii de boom din industria demolărilor, când a început să se pregătească terenul pentru marile construcții ale perioadei post-recesiune. De atunci, fie că a fost vorba despre demolările care au avut loc la fostul combinat chimic Doljchim din Craiova, fie la halele Electroputere, SMR Balș sau unități ale Alro Slatina, Romfer a reușit, cu ajutorul utilajelor CAT achiziționate, să valorifice până la 95% din deșeurile din construcții rezultate în urma acestor lucrări.

Și parteneriatul a fost întins la maximum: de la lucrările propriu-zise de demolare, la cele de transport al deșeurilor și apoi la reciclarea și valorificarea acestora. Iar dezvoltarea a venit firesc și parcul de utilaje s-a mărit de 10 ori: dacă în 2007-2008 Romfer deținea cel mult 5 mașini, în 2016 a ajuns la cca. 50 de mașini, din care aproape jumătate sunt utilaje, 70% dintre acestea fiind utilaje CAT.

Pe cele mai multe le-am cumpărat în perioada 2009-2011, pentru că atunci au apărut foarte multe contracte de demolări. Având deja un nume în acest domeniu în județul Dolj, am avut curaj să abordăm piețe și proiecte pe care nu le putea accesa cu cele 5 utilaje pe care le aveam inițial. Apariția acestor mari lucrări (Doljchim, Electroputere, etc.) a justificat achiziția unor utilaje CAT, fiabile din toate punctele de vedere: al consumului, calității pieselor, rapidității service-ului. În alegerea utilajelor CAT a contat foarte mult posibilitatea de a achiziționa rapid echipamentele prin leasing. Din momentul în care ne decideam să cumpărăm un utilaj CAT prin leasing, în două, maximum trei săptămâni îl aveam în curte, gata de lucru„, își amintește Constantin Boldici, administratorul și directorul general al Romfer Trans.

Extindere pe piața demolărilor

Compania Romfer Trans este activă din anul 2004 și acum are sub umbrelă un grup de 6 firme cu diverse activități și circa 150  de angajați. Afacerea a pornit de la colectarea și valorificarea deșeurilor, la care s-a adăugat pasiunea mărturisită a lui Constantin Boldici pentru utilaje.

În prezent, Romfer Trans este singura companie autorizată în colectarea deșeurilor din construcții, din județul Dolj. Societatea deține un depozit cu o capacitate de 10-15 milioane de metri cubi, unde sunt transportate deșeurile, spre sortare și valorificarea ulterioară. Serviciile companiei includ și operațiunile de reciclare a betonului, care, înainte de a fi reciclat și concasat, este analizat la un institut de specialitate din București, pentru a nu exista riscul ca acesta să fie contaminat cu substanțe chimice. După analiză, deșeul respectiv primește o certificare care atestă dacă acesta este nepericulos și inert. Și numai apoi este concasat și redat circuitului comercial.

Se face inițial o presortare și o pulverizare a deșeurilor, din care se scoate marea parte a deșeurilor metalice. Apoi se trece prin concasor, unde se macină la o granulație mai mică, până la 2 cm. În același timp, se mai face și o separare a metalelor care mai rămân în acele betoane, de unde rezultă fierul și betonul, pe care noi le valorificăm. Practic, transformăm un deșeu nevalorificabil într-unul valorificabil. Sortimentul de beton rezultat prin concasare îl vindem unor clienți care-l folosesc la platforme industriale, pentru drumuri, umpluturi. Astfel, în urma demolărilor pe care le facem, rămâne terenul «la negru», la cota 0„, explică Constantin Boldici.

Afacere în afacere. Ce fac utilajele când nu demolează?

Multifuncționalitatea și fiabilitatea utilajelor CAT au fost testate de mai multe ori de-a lungul parteneriatului celor două companii în diverse aplicații, având în vedere diversitatea activității Romfer.

” În 2013, când am primit autorizația pentru exploatarea balastierei de agregate de la Balș, a fost prima dată când am folosit un excavator CAT 320BL. Pentru aceeași locație am achiziționat și un încărcător frontal CAT 966H. Ulterior, au apărut și balastierele de la Mofleni și Amaradia (toate în județul Dolj), unde a trebuit să detașăm alte utilaje. Pe lângă acestea, mai avem depozitul de deșeuri de la Ișalnița, unde lucrează un excavator CAT 329EL care încarcă concasorul și încă unul care mărunțește, pulverizează și pregătește materialul pentru concasor„, mai precizează directorul Romfer Trans.

Romfer Trans deține 6 excavatoare CAT, dintre care 4 sunt folosite non-stop în activitatea de  demolare, iar celelalte sunt angrenate în exploatarea agregatelor. Pentru nivelarea haldei din depozitul de deșeuri, întreținerea drumurilor din balastiere sau pentru lucrări de terasare utilizăm boldozerul CAT D6K XL de 14 tone.

Folosim la maximum toate echipamentele din dotare și suntem foarte mulțumiți de performanțele utilajelor CAT, fie ele și second-hand. Toate au o justificare. Trebuie să punem utilajele CAT la lucru. Și ele s-au dovedit, întotdeauna, investiții deosebit de rentabile„, explică Constantin Boldici.

Tot cu ajutorul Bergerat Monnoyeur, Romfer a investit, începând din 2014, în școlarizarea și specializarea operatorilor. Mai mult, monitorizarea consumului de combustibil, precum și partea de servicii de expertiză tehnică și mentenanță a acestora – realizate în parteneriat cu Bergerat Monnoyeur – au crescut la maximum eficiența utilajelor și au scăzut consumul de motorină cu 35%-50%, potrivit datelor Romfer. Odată la două săptămâni, experții tehnici ai Bergerat Monnoyeur verifică utilajele și întocmesc un raport în care specifică operațiunile de mentenanță care trebuie făcute pentru o funcționare optimă.

 Și povestea CAT cu Romfer se scrie în continuare, chiar și în acest moment ….

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
[google-translator]