Cea mai noua si poate cea mai moderna unitate de productie, inaugurata astazi
Luni, 8 iulie, firma VCST a inaugurat la Alba Iulia, în prezenţa ES Philippe Beke, ambasadorul Belgiei la Bucureşti dar şi a directorului general al VCST, a numeroşi colaboratori belgieni şi români, reprezentanţi ai clienţilor VCST şi autorităţi locale şi judeţene, cea mai nouă şi poate şi cea mai modernă unitate de producţie.
VCST Automotive Production Alba este cea mai recentă investiţie peste hotare a grupului belgian VCST furnizor de angrenaje, roţi, dinţate, arbori dinţaţi pentru cutii de viteze şi motoare pentru industria autor. VCST are clienţi importanţi şi pentru cinci dintre aceştia va produce roţi dinţate la Alba Iulia. Patru dintre aceste subproiecte să le spun sunt deja în faza aprobării producţiei: DAF, Perkins, ThyessenKrupp, Volkswagen, iar pentru al cincilea – Ford VCST, compania mamă, a decis să producă la Alba Iulia doar în urmă cu câteva zile.
Ideea aşezării fabricii VCST la Alba Iulia a venit după ce au fost studiate şi vizitate mai multe locaţii în România, iar printre factorii decisivi au fost aşezarea în aproierea Sibiului şi a Clujului, deschiderea autorităţilor locale care au oferit tot sprijinul noii investiţii şi desigur, cel mai importatnt poate, faptul că la Alba Iulia exista o tradiţie în meseriile legate de prelucările prin aşchiere, şi să nu uităm prezenţa aici a unei secţii a Universităţii Tehnice din Cluj Napoca, element important în instruirea angajaţilor VCST Automotive Production Alba.
Acum ei sunt în număr de 77 şi unii dintre ei au fost instruiţi în Belgia. În acest an numărul lor va creşte până la 140, iar anul viitor va ajunge la capacitate maximă de circa 200 de locuri de muncă, spune managerului unităţii VCST din Alba Iulia, ing. Alexandru Goia. Tot el ne-a informat că s-au investit 30 de milioane de euro, 25 în utilaje, echipamente, aparte d e măsură şi control, 5 milioane de euro în construcţie şi infrastructură.
Actuala fabrică ocupă 30.000 de mp, dar există o rezervă de 18.000 mp pentru o viitoare dezvoltare. Construcţia fabricii a durat circa un an, a început în mai 2012, dar deja în 12 noiembrie 2012 se producea prima roată dinţată la Alba Iulia, desigur una de probă.
De ce au invesiti belgieni în România? Pentru că românii sunt serioşi, sunt pricepuţi. Belgia nu este printre primii 10 investitori din România, dar valoarea investiţiilor begiene este în creştere, după cum afirmă ES Philippe Beke, care ne mai spune şi că partea de Vest a ţării este și atractivă şi are mai mari şanse de a împlini dorinţa ministrului Economiei Varujan Vosganian de a reindustrializa România.
Desigur este şi partea de ţară mai aproape de graniţa de vest şi de infrastructura rutieră a Ungariei, dar pe măsură ce şi infrastructura noastră rutieră se va dezvolta desigur că numărul investitorilor interesaţi de România va creşte.
De acceaşi părere este şi Mircea Hava, primarul municipiului care le-a mulţumit belgienilor că au ales Alba Iulia pentru investiţia lor asigurându-i în continuare de tot sprijinul pe care li-l poate da administraţia publică locală.
Şi Ion Dumitrel, preşedintele CJ Alba crede că judeţul Alba este tot mai interesat pentru investitori şi că odată ce o firmă de renume mondial alege o localitate din judeţul Alba, vestea despre seriozitatea locuitorilor se răspândeşte şi astfel sunt atraşi şi alţii. Să vină pentru că loc încă mai este. El apreciază că investiţia de la Blaj, cea inaugurată azi la Alba Iulia şi cea care va fi inaugurată peste câteva luni la Sebeş, sunt tot atâtea puncte pozitive pe cartea de vizită a judeţului nostru.