Elena Feroiu, Director Executiv Moveos: „Dorim sa devenim alegerea numarul 1 a corporatiilor si companiilor care au nevoie de servicii de tipul celor pe care le ofera Moveos”
Lipsa de personal este una dintre cele mai accentuate probleme in sectorul industrial din Romania. Tocmai din acest motiv, Moveos vine cu solutii inovative pentru gestionarea eficienta a business-ului cu scopul de a acoperi nevoile clientilor si de a le oferi suport in livrarea on-time a comenzilor asumate. Cum reactioneaza piata fortei de munca din Romania, precum si marile corporatii la acest concept si, cel mai important, ce planuri de viitor are compania, am aflat chiar de la Elena Feroiu, Director Executiv Moveos.
Pentru inceput, va invitam sa ne spuneti cateva cuvinte despre brandul Moveos. Care este scopul si carui tip de clienti i se adreseaza?
Suntem o companie relativ tanara, infiintata in 2016. Pe scurt, Moveos este solutia integrata a marilor corporatii (dar nu numai) in sustinerea productiei, pe partea de resurse umane – acolo unde angajatorii se confrunta cu boomuri de productie, noi intervenim cu personalul necesar care sa le poata sustine. De cele mai multe ori clientii nostri se confrunta inclusiv cu marea provocare de a „purta batalii” pentru forta de munca locala existenta, batalii pe un bazin cu resurse insuficiente. Compania noastra infuzeaza bazinul, prin angajati propri ce beneficiaza din partea noastra de tot suportul in ceea ce priveste relocarea lor din zonele defavorizate ale tarii, oferindu-le incredere, stabilitate si o noua perspectiva asupra dezvoltarii lor ca indivizi.
Cum reactioneaza forta de munca din Romania atunci cand vine vorba de noi recrutari?
Putem spune ca forta de munca in Romania, cel putin cea spre care ne indreptam noi, constituie un sector destul de inert. Ne lovim si noi de reticenta oamenilor, de comoditate si obisnuinta de a trai in conditii inferioare, pe banii statului. De aici si crizele care exista pe piata romaneasca. Insa noi venim cu o oferta care face diferenta si aici nu ne referim doar la pachetul salarial. Acesta nu este singura componenta ce ne defineste atractivitatea. Dupa cum mentionam mai sus, fiecare angajat este considerat special pentru noi, intrucat intelegem dificultatile pe care le au in contextul relocarii; astfel, venim in intampinarea lor cu specialisti psihologi, sociologi care urmaresc evolutia fiecaruia dintre cei peste 500 de angajati ai nostri, care sunt alaturi de ei in aspectele importante ale noii lor vieti.
Pe piata muncii din Romania stim ca in prezent este o criza acuta de personal. Cat de usor gasiti dvs forta de munca necesara pentru a acoperi nevoile clientilor?
Nu e usor. Daca era usor, noi nu mai eram astazi aici, facand ceea ce facem. Dar succesul obtinut pana acum si misiunea pe care ne-am setat-o ne motiveaza sa mergem mai departe cu si mai mult avant. Satisfactia asupra muncii noastre este constanta; ea deriva pe de o parte din raspunsul pozitiv al clientilor nostri asupra activitatii pe care o desfasuram; iar pe de alta parte din zambetele aduse pe chipurile barbatilor, femeilor, familiilor ce au primit nu doar un angajator, ci un „stalp” format din colegi gata sa-i sustina si sa le confere incredere in fortele propri.
Care a fost pana in prezent cea mai mare provocare aparuta in cadrul activitatii dvs?
Categoric – reticenta oamenilor cand vine vorba de a munci departe de casa. Si este de inteles – natura umana ne defineste astfel, iesirea din zona noastra de confort poate fi un proces pe care nu multi sunt dispusi sa il deruleze. A fost nevoie doar sa ne transpunem in situatia lor, pentru a le constientiza barierele si astfel am stiut ce actiuni trebuie sa luam si planurile pe care sa intervenim in procesul de acomodare.
De asemenea, sa nu uitam de reticenta oamenilor cand vine vorba de a munci versus a sta acasa cu ajutor social. Aici, subiectul este mult mai complex de dezbatut in amploarea lui; eventual putem dedica pe viitor un articol exclusiv pe aceasta tema.
Aveti deja in portofoliu o serie de clienti cu renume. Cum ati reusit sa le castigati increderea?
Inainte de a raspunde la aceasta intrebare, doresc sa le multumesc clientilor nostri pentru increderea acordata. Pun aceasta incredere pe baza faptului ca am furnizat de la bun inceput o solutie integrata functionala, predictibila si coerenta. Si, pana in prezent, ne-am pastrat profesionalismul si seriozitatea. Acest lucru e demonstrat de feedbackul primit de la clientii nostri si, mai mult decat orice, de longevitatea parteneriatelor noastre.
Din punctul dvs de vedere, care dintre urmatoarele reprezinta o provocare mai mare: sa atrageti noi clienti, sau sa mentineti activ portofoliul actual?
Mi-e greu sa compar. Numitorul comun al acestor doua aspecte este nevoia de imbunatatire continua – indiferent ca ne raportam la clientii actuali sau la cei potentiali, un lucru e sigur – trebuie sa fim mereu cu un pas inainte, sa oferim un pachet inovativ si flexibil, fara a ne pierde din nivelul de profesionalism cu care suntem obisnuiti. Asadar, as pune un egal.
Care sunt obiectivele pentru anul 2019?
Dorim sa devenim alegerea numarul 1 a corporatiilor si companiilor care au nevoie de servicii de tipul celor pe care le ofera Moveos. Un alt obiectiv, omolog, este acela de a deveni alegerea numarul 1 a angajatilor nostri. Suntem constienti ca aceste obiective principale pe 2019 implica multa munca si investitii sustinute, dar fara ele nu avem cum sa continuam – nu acceptam alt loc pe podium!