Producătorul de lactate Artesana procesează în prezent 12-15.000 de litri de lapte pe zi, iar noua fabrică va aduce o capacitate suplimentară de 40.000 de litri pe zi.

Daniel Donici, managing partner al Artesana, a explicat în cadrul emisiunii „Investiţi în România!” că investiția în noua fabrică din Tecuci, Galați este de aproximativ 4,5-5 milioane de euro și va urma să aducă  o capacitate de procesare suplimentară de circa 40.000 de litri de lapte pe zi.

„Am spus la un moment dat că ne dorim până la finalul anului 2020 să facem investiţia, dar nu era un plan realist. Acum am avansat destul de mult, cam într-o lună vrem să începem construcţia. Este un proiect foarte complex, nu ne aşteptam să dureze atât de mult, dar nici nu mai dorim să facem greşelile de la început, când am acceptat din partea furnizorului echipamente pe care nu le-am folosit niciodată. (…) Planul este să fie finalizată până la finalul anului, să avem totul finalizat în noiembrie. Investiţia a crescut spre 4,5-5 milioane de euro“, declară Daniel Donici.

Sursa: zf.ro

Familia Donici a vândut la finalul anului trecut o participaţie de 20% din companie către fondul de private equity ROCA. Astfel, compania va obține o parte din finanțarea necesară dezvoltării. „Plarforma ROCA a venit alături de noi şi ne va ajuta să ducem la bun sfârşit planurile pe care le avem, ne gândim şi la bănci pentru că nu putem susţine doar din aceşti bani toată investiţia. (…) Tranzacţia a fost de 1 mil. euro care se poate converti în capital social pe măsură ce se realizează anumiţi indicatori“, explică Daniel Donici.

Fabrica funcționează șase sau chiar șapte zile pe săptămână, iar materia primă este furnizată de micii fermieri din judeţele Galaţi și Vrancea. Producătorul speră că cererea se va menține în continuare, menționând că există canale de distribuție pe care firma nu le exploatează: „Avem în continuare canale de distribuţie pe care nu le exploatăm deloc, primim cereri de export şi feedbackul este foarte bun pe produsele oferite ca mostre. Am refuzat şi refuzăm în continuare proiecte din partea retailerilor pe articole mai inovatoare pe care dorim să le facem dar nu avem capacitate pentru a putea răspunde pozitiv. Este potenţial de creştere pe mai multe paliere“.