Stiri

Martifer Romania: 2013 poate aduce o crestere de 15-20% a pietei de profil


Martifer Romania, parte a Grupul portughez Martifer activeaza pe piata locala din 2004. Cu o prezenta in peste 20 de tari, 3.000 de angajati si experienta remarcabila in domeniul constructiilor industriale, astazi prezentam o perspectiva asupra pietei romanesti a structurilor metalice, prin prisma discutiilor cu 2 specialisti MARTIFER.
Cum a evoluat in acest an piata structurilor de hale, comparativ cu anul trecut (ce schimbari ati observat in evolutia pieteti in ansamblu si nu evolutia companiei dvs pe piata)?


Din punctul nostru ne vedere, am observat o scadere a pietei in acest an. Parerea noastra este ca acest aspect s-a datorat numarului mic de proiecte private, iar dintre   ele foarte multe au fost pe fonduri europene sau cu cofinantare, iar partea de buget a fost indoielnica. Climatul politic a influentat considerabil piata, observandu-se in acest sens o mare dezordonare.

Daca ati avea posibilitatea sa tineti o conferinta in fata proiectantilor, ce subiect ati aborda?

Foarte mult ne-ar placea sa discutam despre tehnologiile inovatoare si implimentarea acestora – consideram ca pe adoptarea inovatiei trebuie pus mult mai mult accentul in segmentul proiectarii.

Nu e un secret ca toata lumea vrea ieftin si bun, dar daca ati fi dvs beneficiarul unei hale si ati avea un buget limitat pentru achizitia structurii, cum ati rezolva situatia?

De la bun inceput este extrem de important sa se identifice nevoile concrete ale beneficiarului in urma constructiei acelei hale – aceastea pot fi identificate cel mai bine in urma discutiei cu un proiectant specializat, el astfel poate asigura o proiectare optima, rezultand, in acest sens, o reducere a costurilor, chiar prin aplicarea de noi tehnologii.



Care sunt top 3 pacaleli pe care si le iau beneficiarii atunci cand achizitioneaza structurile pentru hale?

– Beneficiarii iau de multe ori decizia pe baza de pret – nu pe calitate, iar in acest caz, pacalelile pot fi extrem de „scumpe”;
– Alegerea unui antreprenor general fara experienta si fara un portofoliu bine definit;
– „economisirea” pe partea de consultanta si proiectare.

Daca ati avea un buget nelimitat, care sunt primele 3 actiuni de marketing pe care le-ati intreprinde?

Am investi in notorietatea si frecventa marcii, am dori sa avem o echipa de care sa realizeze o cercetare continua a pietei si am achizitiona studii de piata la nivel international, privind segmentul nostru de activitate.

Daca ati avea un buget de marketing de 5000 Euro, cum l-ati utiliza/in ce ati investi?

In primul rand am investi intr-un serviciu de informate a pietei constructiilor – gen baze de date cu proiecte si santiere, am opta pentru prezenta la targuri si expozitii si am organiza conferinte, iar pe partea de marketing online am pune accentul pe Google Adwords.

Care sunt dupa pararea dvs Top 3 probleme cu care se confrunta piata structurilor de hale?

1) Tehnologii depasite la partea de proiectare;
2) Decizia de achizitie se face in majoritatea timpului pe pret;
3) Nu sunt suficiente instrumente necesare atragerii investitiilor straine.

Cum estimati ca va arata piata structurilor in 2013?

Datorita schimbarilor in climatul politic care nu vor intarzia sa apara, este posibila o crestere a pietei undeva in jurul a 15-20%, pentru ca se vor debloca fonduri si pe partea de infrastructura si poduri.

Ce surse de informare vis-à-vis de piata constructiilor foloseste un director?

Pentru a fi bine informat, trebuie sa cunosti piata la un nivel de excelenta, in acest sens, cel mai bine este utilizezi o baza de date cu proiecte si santiere, sa monitorizezi tot ce inseamna autorizatii de constructii, iar pentru partea de prospectare si networking profesional – retele de socializare – gen Linkedin.

Care este cel ma bun sfat de vanzari pe care l-ati primit vreodata?

Cel mai bun sfat este chiar Martifer Policy, care suna dupa cum urmeaza: Sa facem bine din prima, cu spirit inovator, in siguranta si respectand mediul.

Am discutat cu Lucian Safta si Nicu Stoica – specialisti in marketing si vanzari de la MARTIFER.




Related Articles

Back to top button