Stiri

Ce investiții își propun principalii jucători din comerțul alimentar în spații logistice?

Jucătorii din comerţul modern alimentar şi-au bugetat pentru 2021 aproape 400 de magazine noi sub formate de tip hipermarket, supermarket, magazin modern de proximitate, cash& carry şi discount. Pentru a susține această expansiune, companiile  au nevoie de depozite noi.

zf.ro

Kaufland, Lidl şi Penny au anunţat în această primăvară noi investiţii în zona logistică. Toți cei trei jucători intenționează să dezvolte centre de depozitare singuri, proiecte ce presup investiţii de câteva zeci de milioane de euro fiecare.

„Pe lista de planuri se află un depozit nou în zona Moldovei. Avem deja terenul lângă Iaşi, acesta măsoară peste 400.000 mp, iar suprafaţa construită va fi de 90.000 mp. Este al treilea depozit al nostru, lucrăm deja la autorizare“, spunea recent Marco Hossl, CEO al Kaufland România, care operează o reţea de peste 140 de hipermarketuri.

Compania deține deja două  depozite în proprietate, la Turda şi la Ploieşti, însă noua investiţie vine în contextul în care compania are planuri de extindere. „E loc de mai mult de 200 de magazine Kaufland pe piaţa locală. România s-a dezvoltat foarte bine şi văd potenţial şi în oraşe mai mici“, adaugă Marco Hossl.

Grupul german Kaufland, liderul comerţului local conform ultimelor date publice, are un buget de investiţii pentru România de peste 375 mil. euro doar în 2021, acesta fiind un nivel record pentru cei 16 ani de prezenţă.

Retailerul Penny, activ pe segmentul de discount, are la rândul său un buget de 1 mld. euro pentru România în următorii şapte ani. Compania vrea să ajungă la 600 de magazine şi şase depozite.

„Avem un plan strategic pe următorii şapte ani, un plan bazat pe şapte piloni de dezvoltare. Avem un buget de 1 mld. euro pentru România în următorii şapte ani, sumă ce demonstrează încrederea şi angajamentul în economia locală“, spune Daniel Gross, CEO al Penny România.

Retailerul dezvoltă al patrulea centru logistic la Filiaşi, iar în ceea ce priveşte expansiunea, aceștia vor accelera de la 20-25  la 35-40 de magazine anual.

Cel mai mare proprietar de centre logistice din comerţul alimentar din România este, conform celor mai recente date ale ZF, discounterul german Lidl, cu circa 20 de hectare.  „Deschidem magazinul numărul 300 anul acesta. Construim depozitul numărul şase în apropiere de Bucureşti, la Fundeni, unde lucrăm în forţă să finalizăm proiectul. Totodată, ne-am bugetat o creştere semnificativ peste media piaţei şi în 2021“, spuneau recent reprezentanţii Lidl.




Related Articles

Back to top button