Fonduri europene pentru reanimarea zonei industriale din Iasi

Cu ajutorul fondurilor europene, Primaria municipiului Iasi va reinvia o zona in care candva a existat o fabrica. In cadrul proiectului RETINA, ce priveste revitalizarea fostelor zone industriale, orasul nostru a fost lider si a creat strategia de branding ce a fost adoptata si de celelalte opt localitati din sapte state europene care au fost parteneri.

Strategia ieseana, participanta la concursuri

Obiectivul principal al proiectului a vizat dezvoltarea, testarea si implementarea unor metode inovative de revitalizare a fostelor zone industriale. Accentul a fost pus pe integrarea tuturor informatiilor legate de revitalizarea fostelor zone industriale intr-un masterplan al consortiului si pe implicarea actorilor cheie in procesul de promovare a solutiilor inovative de revitalizare. Municipiul Iasi a propus pentru revitalizare doua zone: fostul incinerator de deseuri din Nicolina si zona Gradinari. Strategia de branding a fost diseminata atat la nivel local, la peste 100 de investitori, cat si la nivel international, in cadrul targurilor de specialitate, unde logo-ul creat de Iasi a fost inscris in concursurile internationale de Branding&Identity. Concursul de design 3 D a avut ca scop promovarea proiectului RETINA si gasirea unor solutii inovative si practice pentru cele 9 zone foste industriale ale fiecarui partener.

Biblioteca pentru tinerii din blocurile ANL

Proiectul RETINA a avut alocata o suma in valoare de 3,5 milioane de euro pentru toate cele noua localitati partenere, Iasului revenindu-i 300.000 de euro. Proiectul s-a incheiat la sfarsitul lunii iunie si, in ceea ce priveste orasul nostru, s-a luat decizia revitalizarii zonei Gradinari pe baza unei lucrari intocmite de un student iesean la Arhitectura, care a castigat si concursul organizat in acest scop. Practic, o veche si spatioasa hala industriala, lasata acum in paragina, va fi reabilitata si transformata cel mai probabil intr-o biblioteca publica, mai ales ca in zona sunt multe blocuri ANL in care locuiesc familii tinere ce au copii. Acum municipalitatea lucreaza la proiectul pentru modernizarea si dotarea vitoarei biblioteci, banii urmand sa vina tot pe baza fondurilor europene. “Acest proiect a fost un succes, iar Iasul, in calitate de lider pe componenta de branding de imagine, s-a facut inca o data cunoscut in toata Europa. Ne-am bucurat de colaborarea cu partenerii si speram ca astfel de relatii vor continua si in viitor”, a spus Cosmin Coman, seful Directiei de strategii si dezvoltare din cadrul Primariei Iasi.

sursa

[google-translator]