Interviu Frisomat: Inovația în construcția de hale metalice este în ADN-ul nostru
Frisomat este lider în construcția halelor metalice în România, cu peste 850.000 de metri patrați de construcții metalice livrate în toată țara. Prezentă în România din 1996, compania este una dintre cele 14 filiale internaționale ale Frisomat Belgia, unul dintre cei mai mari producători de hale metalice din Europa. Halele Frisomat sunt realizate din oțel laminat la rece, folosind cu 30% mai puțin oțel, fapt care le conferă avantajul de a fi ușor de transportat și montat, precum și o durată îndelungată de viață.
Despre consolidarea poziției de lider pe piața construcțiilor industriale, lupta cu concurența, provocările din domeniu sau importanța marketing-ului într-un astfel de business am discutat cu dl. Ionuț Rădulescu, Director Comercial Frisomat România, într-un interviu acordat în exclusivitate portalului Info Hale.
În fiecare an faceți promisiunea ambițioasă de a evolua, iar până acum v-ați respectat obiectivul. Ce planuri aveți pentru 2018?
În 2018 ne dorim să consolidăm poziția câștigată în anii anteriori respectând clienții, oferind servicii și soluții corecte și un raport excelent calitate-preț.
Activați într-un domeniu în care există concurență. Cum luptați cu concurența?
Cheia succesului este să nu te lupți cu concurența. Este mai important să faci clientul să înțeleagă mai degrabă diferența dintre Frisomat și ofertele concurenței. Diferența este de căutat în calitatea materialelor (se traduce în rezistența în timp), calitatea montajului (echipe proprii cu experiență), construcție optimizată exact pe nevoia clientului.
Dacă ar fi să alegeți, care ar fi top 3 elemente de bază care constituie fundația succesului într-un business?
- Calitatea, 2. Consecvența, 3. Inovația.
În prezentarea Frisomat spuneți că vă caracterizează un „timp scurt de livrare și montaj.” Cât de greu este să mențineți calitatea în aceste condiții?
Este o promisiune fermă. Clientul are nevoie urgent de o soluție de depozitare, producție sau de fermă de animale. Să nu confundăm însă cu IMEDIAT. Ca orice proiect serios, construcția unei hale trebuie să treacă prin mai multe etape, stadii. Nu putem să sărim peste ele, însă prin experiența acumulată de Frisomat în România (peste 22 de ani), controlând tot lanțul (proiectare, producție, livrare și montaj cu de personal propriu) reușim să optimizăm fiecare etapa de construire. De aici și promisiunea de timp scurt, adică optimizat.
Spuneați într-un interviu că „cea mai bună reclamă este recomandarea unui client mulțumit.” Cât este de dificil să mulțumiți clienții?
Depinde foarte mult de așteptarea creată. Un client te va recomanda dacă reușești să depășești așteptarea inițială. Observăm de la an la an, că în general clienții sunt mai informați, mai hotărâți, mai chibzuiți. Cer soluții optimizate, la timp, la prețul corect. În fiecare an ne dorim să răspundem la aceste provocări și dacă se poate să le și depășim. De aici și recomandarea clientului.
Care considerați că este cea mai mare provocare a domeniului în care activați?
Atragerea și menținerea personalului calificat. Este o criză acută de mână de lucru.
Cum credeți că o să arate piața de construcții peste 5 ani de acum?
Credem cu tărie că anterprenorul român o să fie și mai educat, mai calculat, mai planificat. Iar noi…vom fi tot aici, din 1996, oferind exact ce are nevoie: o soluție de calitate care rezistă în timp.
Din punctul dvs. de vedere, cât este de important marketingul în domeniul în care activați?
Este foarte important. Potențialii clienți trebuie să știe de existența companiei. Însă la fel de important este și renumele companiei, perceput și transmis din gură-în-gură de clienți, acesta fiind rezultatul muncii întregii echipe Frisomat.
Care este strategia de marketing pe care o abordați pentru a ajunge direct la potențialii clienți?
Consecvența. În forma și conținutul mesajului. La fel cum sunt și valorile companiei Frisomat. Ne dorim să oferim calitate în tot ceea ce facem. Marketing-ul nu trebuie să fie o excepție.
Care a fost cel mai ambițios proiect pe care l-ați realizat și de care sunteți cel mai mândru?
Suntem mândri de fiecare proiect. Mic, mediu sau mare! Sunt vise puse în operă, sunt investiții imaginate la o cafea, pe un zbor cu avionul, într-o discuție cu prietenii și realizate sub un acoperiș proiectat de către Frisomat să reziste. Astfel s-au născut în decursul anilor de existență Frisomat companii care astăzi au peste 500 de angajați, pornind de la o fabrică mica de 200 mp. Ne dorim să fim alături de clienții noștri, să creștem odată cu ei.
Știm deja că industria construcțiilor este una extrem de activă și dinamică din punct de vedere al evoluției și tehnologiilor noi apărute. Cum faceți față tuturor schimbărilor apărute?
Inovația este în ADN-ul nostru. Făcând parte dintr-un grup internațional, beneficiem de munca colegilor din departamentul de R&D realizată în strânsă colaborare cu proiectanții din România. Cheia este să acceptăm că singura constantă este SCHIMBAREA.
Interacționați și cu piața din afară. Cum arată comparativ cu piața din România?
În multe cazuri putem să spunem că suntem mai avansați. La fel cum astăzi România este pe locul 1 sau 2 la viteză de internet, neavând infrastructură în trecut, am trecut direct la fibră optică, de aici și viteza. Așa este și în construcții, folosim tehnologie de vârf în ceea ce privește proiectarea și producția, astfel putem oferi solții de ultima oră.
Dacă ați fi avut posibilitatea de a alege un alt domeniu în care să activați, care ar fi acesta și de ce?
Aș fi ales…tot construcții. Da, cum spuneam este în ADN-ul nostru dorința de a îndeplini visurile antreprenorilor din România la cel mai bun raport calitate-preț. Mai avem de lucru.
Să facem un exercițiu de imaginație, pentru ce ați vrea să vă țină lumea minte peste 10 ani?
Peste 10 ani, Frisomat o să împlinească 32 de ani de existență în Romania. Ne-ar plăcea să ne identifice ca o companie care construiește corect, la timp și de calitate. La fel cum suntem percepuți și astăzi. Cum spuneam, consecvența în construcții este un element foarte important.