FurnizoriInterviuri experti

Interviu ProfiCircle – Prima platformă online pentru soluții de depozitare

ProfiCircle este prima platformă online pentru soluții de depozitare la nivel global. Lansată în 2019 de către antreprenori români, platforma pune la dispoziție cumpărătorilor și furnizorilor toate instrumentele necesare: de la comunicarea online între părți, completarea cerințelor tehnice, alegerea design-ului potrivit, realizarea de licitații online, vizualizarea ofertelor în tabel comparativ și până la semnarea online a contractelor sau project managementul întregului proiect.

Sunteți prima platformă online pentru soluții de depozitare. Cum ați fost primiți de piața construcțiilor și de unde această idee?

Ideea a pornit de la experiența fondatorului și CEO-ului companiei, Eduard Daniliuc. El are o experiență de peste 15 ani în domeniul achizițiilor de echipamente comerciale, contribuind la peste 2.000 de tranzacții cu soluții pentru depozitare și mobilier pentru retail, încheiate la nivel internațional.

Astfel, în tot acest timp, Eduard Daniliuc a sesizat dificultățile cu care se confruntă cumpărătorii și furnizorii pe tot parcursul procesului de achiziție al unui echipament. Menționând câteva exemple, ne putem referi la modul în care cumpărătorul cerea și primea ofertele din partea furnizorilor (care, de cele mai multe ori, erau doar locali): această etapă implica multe ore de discuții, negocieri și întâlniri fizice. Totodată, ofertele primite de cumpărător înregistrau, adeseori, diferențe de preț considerabile.

Așadar, ideea care a stat în spatele ProfiCircle se bazează pe existența unei platforme care simplifică procesul de achiziție, cu scopul de a eficientiza întregul flux operațional, începând cu cererea și primirea ofertei, selectarea furnizorilor, contractarea echipamentelor și implementarea propriu-zisă a proiectului. Scopul nostru este să digitalizăm această industrie, estimată la 350 mld. dolari, la nivel global.

Prin intermediul platformei noastre, clienții pot cumpăra produse precum rafturi de depozitare, rafturi ușoare, rafturi cantilever, rafturi mezzanine, hale metalice, stivuitoare, platforme modulare etc., precum și alte servicii conexe acestei industrii, cum ar fi transport, asamblare, acces la surse de finanțare etc.

Încă de la început, am sesizat un interes din partea pieței construcțiilor pentru soluția noastră și am reușit să construim parteneriate cu producători și furnizori importanți din acest domeniu.

În prezent, colaborăm cu aproximativ 70 de furnizori locali și internaționali, care au îmbrățișat ideea noastră și pentru care acest nou canal de vânzare, la costuri minime, a fost bine-venit.

Și în ceea ce privește clienții am sesizat aceeași deschidere. Spre exemplu, conform părerii acestora, unul dintre cele mai apreciate aspecte ale colaborării cu noi este faptul că ProfiCircle oferă suport și asistență pe toată durata achiziției proiectului, atât pentru definirea nevoilor exacte, formularea cerințelor, cât și pentru alcătuirea ofertei și implementarea soluțiilor achiziționate. De asemenea, folosind platforma noastră, companiile au posibilitatea de a alege cea mai bună soluție pentru nevoile lor, dintr-o multitudine de oferte.

This image has an empty alt attribute; its file name is Webp.net-resizeimage-51-1024x683.jpg

Considerați că v-a adus un avantaj faptul că în perioada pandemiei dvs. vă desfășurați deja activitatea în mediul online?

În ceea ce ne privește, pandemia nu a făcut decât să accelereze folosirea acestui tip de platforme digitale, având în vedere că toate procesele de business și întâlnirile au fost mutate în mediul online.

Un alt aspect important pe care l-am sesizat a fost faptul că și clienții din segmentul B2B au început să aibă aceleași așteptări precum cei din segmentul B2C, atunci când fac o achiziție: posibilitatea de a comanda rapid orice produs, de a găsi rapid toate informațiile necesare, de a interacționa exclusiv online, optimizarea bugetului și scurtarea întregului proces de cumpărare.

Mai mult, în contextul pandemic, putem spune că cererea pentru dotarea și modernizarea depozitelor a crescut, pe măsură ce sectorul e-commerce a cunoscut, de asemenea, o creștere impresionantă, la nivel mondial.

Am observat o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a folosi mediul online pentru a încheia tranzacții. Totodată, pentru că în 2020 furnizorii și producătorii nu au mai avut posibilitatea să găsească noi clienți prin intermediul târgurilor sau întâlnirilor, platforma ProfiCircle s-a dovedit a fi locul ideal pentru creșterea portofoliului de clienți și pentru a pătrunde pe noi piețe.

Care au fost în 2020 cele mai solicitate soluții și care au fost tendințele din perspectiva activității companiei?

Pe parcursul anului 2020, am observat că cele mai solicitate soluții au fost rafturile pentru paleți și rafturi de tip cantilever. Clienții au avut nevoie de găsirea unor soluții eficiente pentru optimizarea spațiilor logistice și comerciale deja existente, astfel că aceste opțiuni s-au dovedit a fi alternativa potrivită pentru cele mai multe dintre proiecte.

Din perspectiva activității companiei, ProfiCircle și-a extins operațiunile în alte 3 țări, unde cererea pentru modernizarea spațiilor logistice este foarte mare: Germania, Elveția și Austria, acoperind, astfel, toată regiunea DACH.

Ce estimări aveți pentru a doua jumătate din 2021 având în vedere dinamica primelor șase luni?

Estimăm un procent de creștere de 3 cifre a totalului volumului de tranzacții efectuate prin intermediul platformei. De asemenea, numărul proiectelor derulate s-a dublat în 2021 față de anul trecut. Tocmai de aceea, ne așteptăm să accelerăm acest trend crescător în următoarele luni.

Mizați în tot procesul de achiziție pe o strânsă colaborare între cumpărător-vânzător-furnizor de servicii. Cât de greu este să îi convingeți pe aceștia să opteze pentru varianta de marketplace în detrimentul negocierii clasice?

Am observat că este din ce în ce mai ușor să convingem părțile implicate în tranzacție, deoarece atât cumpărătorii, cât și furnizorii de servicii experimentează încă de la prima interacțiune cu noi beneficiile aduse de utilizarea platformei.

Spre exemplu, dacă ar fi să menționăm funcționalitățile platformei, putem enumera:

  • Instrumente care permit colaborarea 100% online între toate părțile implicate – beneficiari, producători și furnizori de echipamente, transportatori, montatori, finanțatori, etc;
  • Întreaga comunicare între toate părțile implicate are loc în platformă, fiind integrate opțiunile de videoconferinte și chat (opțiuni necesare, având în vedere contextul creat de pandemie);
  • Modulul de licitație pe mai multe niveluri și opțiunea de a compara prețurile (cumpărătorul are opțiunea de a alege furnizorul care îi va oferi cel mai bun preț, respectând termenul de livrare, nivelul de calitate ales, etc., în funcție de criteriile selectate);
  • Posibilitatea cumpărătorului de a selecta proiectanți, vânzători de echipamente din UE și din afara Europei, fără limitări geografice și subcontractori (transportatori, montatori etc.) în funcție de preferințe, pentru a realiza proiectul la nivelul așteptat și respectând termenul de livrare;
  • Posibilitatea cumpărătorului de a găsi o sursă de finanțare pentru proiect (de tip leasing, închiriere și altele);
  • Posibilitatea semnării contractelor și efectuării plăților exclusiv online, având la dispoziție toate instrumentele necesare;

În prezent piața construcțiilor trage un semnal de alarmă privind majorarea prețurilor. Sunteți afectați în vreo măsură de acest lucru?

Putem afirma că resimțim o ușoară majorare a prețurilor din piața construcțiilor. Furnizorii de servicii nu pot avea o predictibilitate în activitatea lor, din cauza volatilității prețurilor. Acest lucru se traduce în faptul că ofertele de servicii și produse expiră mai repede, iar clienții nu au foarte mult timp la dispoziție pentru a se hotărî asupra achiziției unei anumite oferte.

În portofoliul actual se regăsesc o serie de colaboratori și parteneri de renume. Din perspectiva dumneavoastră, ce este mai greu în momentul de față? Să mențineți portofoliul de clienți sau să aduceți alții noi?

Majoritatea clienților sunt noi și suntem într-o continuă creștere a numărului acestora. Pe de altă parte, avem deja clienți care revin la noi pentru achiziția și implementarea unor noi proiecte, aspect care denotă calitatea serviciilor noastre și eficiența modului în care funcționează platforma ProfiCircle.

De asemenea, putem spune că deși piața pe care activăm nu este una nișată, noi adresându-ne fiecărui business care deține un spațiu comercial sau depozit, companiile implementează astfel de proiecte o dată sau de două ori pe an.

Privind înapoi la toată experiența ProfiCircle, care considerați că a fost cea mai mare provocare pe care ați întâlnit-o?

Transpunerea unor procese care, în mod normal, aveau loc offline, într-un flux eficient în mediul online, care să aducă beneficii pentru toate părțile implicate. Tocmai de aceea, investițiile tehnice în platformă au fost una dintre principalele preocupări ale noastre.

O provocare a fost și integrarea așteptărilor utilizatorilor de platforme precum marketplace-urile de tip B2C într-o platformă destinată companiilor (segmentului B2B), prin crearea de funcționalități care să optimizeze întregul proces al achiziției și implementării proiectului, precum: comunicarea și interacțiunea exclusiv online între părțile implicate, posibilitatea de a alege furnizorii în funcție de mai multe criterii (preț, calitate, termen de livrare, găsirea unei surse de finanțare externe etc.), dar și altele.

Pentru final vă invităm să ne spuneți care considerați că ar fi top 3 atuuri pentru care potențialii clienți ar trebui să vă aleagă în detrimentul procesului clasic de achiziție?

Dacă ar fi să alcătuim un top, ne-am putea referi la:

  1. Eficiență, atât din punctul de vedere al timpului, cât și al bugetului economisit. De pildă, pentru că platforma ProfiCircle facilitează colaborarea și tranzacțiile, toate procesele fiind digitalizate și integrate într-un singur loc, timpul alocat pentru procesul de achiziție este redus cu 80%, iar costurile, reduse cu până la 20%.
  2. Opțiunea de a alege cele mai bune oferte în funcție de mai multe criterii (preț, calitate, termen de livrare etc.) în funcție de nevoia de business a fiecărui client.
  3. Consultanța și suportul oferit de ProfiCircle pe toată durata implementării proiectului, începând cu ofertarea. Acest aspect se dovedește a fi un factor diferențiator și apreciat în ochii cumpărătorului.



Related Articles

Back to top button