Isopan, peste 15 milioane de m² de panouri metalice termoizolante distribuiți în 73 de țări, pe 4 continente. Subsidiara din România, una dintre cele mai active din grup
Isopan a fabricat și distribuit, în 2018, peste 15 milioane de m² de panouri metalice termoizolante, în România și alte 72 de țări de pe 4 continente, contribuind cu 47% la cifra de afaceri de 630 mil. Euro înregistrată de concernul Manni, din care face parte.
Isopan rămâne lider mondial pe segmentul panourilor metalice termoizolante, în timp ce Isopan Est – una dintre cele 9 subsidiare Isopan, deschisă în România în 2006 – își consolidează, la rândul său, poziția de lider al pieței locale și derulează noi investiții pentru a veni în întâmpinarea nevoilor pieței din România și Europa de Sud-Est. Pe piața panourilor metalice termoizolante din România, de 6.5 milioane de m² anual, Isopan Est deține o cotă de piață de 20%.
De-a lungul celor 13 ani de la intrarea pe piața din România, Isopan și-a construit treptat business-ul, având ca repere experiența și baza puternic construită de grup, la nivel global, în cei 40 de ani de dezvoltare a tehnologiilor și a producției de panouri. Ca dovadă stau performanțele ultimilor 3 ani, în care creșterea vânzărilor a fost de peste 50%, doar pe piața locală.
Clienții sunt tot mai documentați și conștienți de importanța investiției în panouri metalice termoizolante de calitate. Cerere mai mare pentru panouri cu protecție ignifugă.
Piața de construcții comerciale și industriale și-a continuat ascensiunea – cu pași mici, dar siguri – determinând implicit și o creștere a cererii de panouri termoizolante. O noutate, venită ca un răspuns la nevoile pieței și alinierea cu reglementările legislative privind rezistența la foc, în ceea ce privește acordarea autorizațiilor de securitate la incendiu, o constituie faptul că tot mai mulți clienți din România aleg să construiască folosind panouri metalice cu protecție la foc.
Drept urmare, a fost inaugurată o a doua linie de producție, cu o capacitate de producție de 1,6 milioane de m² de panouri metalice termoizolante pe an, dedicată în special acestui tip de produse, cele mai solicitate de clienți fiind cele din gama Isofire – realizate din vată minerală și pereți cu acoperire metalică dublă.
Totodată, potrivit trendurilor înregistrate, atât la nivelul concernului – Manni Group, cât și de către Isopan, clienții au început să fie mult mai informați, interesați de detaliile de ordin constructiv și să solicite mai des informații tehnice.
„Această schimbare nu ne-a luat însă prin surprindere întrucât, prin experiența ca parte a grupului la nivel global, am anticipat evoluția pieței. Astfel, am dezvoltat treptat instrumente de lucru și soluțiii care să preîntâmpine această cerere, venită odată cu educarea clienților”, a declarat Toni Pera, director general Isopan Est.
2018 a adus o extindere a gamei de produse, gata să răspundă oricăror cerințe ale pieței. Acest lucru a fost determinat atât de trendul și ascensiunea pieței dar, cel mai important, de nevoile clienților. Isopan va continua să abordeze ultimele trenduri de la nivel global și în 2019, atenția fiind îndreptată, ca și până acum, spre zona de sustenabilitate, departamentul de Research&Development a grupului având o orientare constantă către soluții inovatoare.
Deasemenea, investițiile continuă și în cea de-a doua jumătate a anului – doar în România, prin Isopan Est – fiind alocat un million de euro pentru îmbunătățirea serviciilor de încărcare a produselor și a software-ului dedicat, având ca scop scurtarea timpului de deservire a clienților.
„În ultima perioadă, observând proiectele dezvoltate, sesizăm că se urmărește un grad de izolare mai mare, clienții orientându-se către produse cu un grad superior de termoizolare.
De asemenea, clienții devin tot mai exigenți, atât în ceea ce privește specificațiile tehnice, dar mai ales cele estetice. Astfel, se parcurg mai mulți pași până la definitivarea unei comenzi, fiind nevoie de o echipă mai complexă de specialiști, foarte bine pregătiți, pentru a oferi pachete de servicii mult mai specifice, croite pe nevoile clienților”, declară Alexandru Ciucă, director al departamentului tehnic, Isopan Est.
Jumătate din producție, la export
Începutul lui 2019 a contribuit la stabilizarea ponderii exporturilor din totalul vânzărilor Isopan Est. Astfel, dacă în trecut procentajul oscila între 49% și peste 50%, în 2018 și primele luni ale lui 2019 acesta s-a stabilizat la 52%. Acest lucru se datorează și noii linii de producție, care a adus un timp de livrare mai scurt și a completat gama de produse – subsidiara din România oferind soluții tehnice care acoperă peste 95% din cerințele pieței din Europa de Sud-Est.
De altfel, exportul reprezintă, de câțiva ani, circa jumătate din volumul total al producției de panouri, procentul fiind într-o creștere constantă. Acest lucru este explicat ca fiind un rezultat al strategiei de extindere a afacerii în toate țările din sud-estul Europei și subliniază, totodată, faptul că Isopan România este una dintre cele mai active și profitabile subsidiare din întregul concern.
Pentru a doua jumătate a anului, targetul Isopan este acela de a menține trendul ascendent al producției și vânzărilor, venind în continuare în întâmpinarea clienților cu cele mai bune soluții. În acest sens, se pregătește lansarea unei noi game de produse – Leaf – care pune accentul pe construcția sustenabilă și sigură.