Belgienii investesc într-un parc industrial la Constanţa

Warehouses De Pauw (WDP), cel mai mare dezvoltator de proprietate semi-industrială din Belgia, are în plan dezvoltarea a zece parcuri industriale cu o suprafaţă toală de 2 mil. metri pătraţi în zone strategice în Ploieşti, Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Braşov, în apropierea autostrăzilor A1, A2 şi A3.

Printre proiectele deja demarate se numără Parcul Industrial Oarja, primele două clădiri de aproximativ 14.000 mp, livrările demarând la finele anului trecut către companii din industria auto – HP Pelser Pimsa şi Roechling Automotive. KLG Europe are în plan în continuare extinderea spaţiului logistic de lângă Capitală, valoarea investiţiei fiind în continuare de 5 milioane de euro. În prezent s-a demarat deja faza premergătoare de proiectare şi obţinere de autorizaţii. De altfel, pe măsură ce companiile din Europa de Vest vor dori să-şi reducă cheltuielile, acestea vor reloca unităţile de producţie în partea de Est, în ţări precum România, iar acest lucru va genera o creştere a pieţei de logistică, este de părere Okyay Oztugran, oficialul Ekol Logistics care coordonează dezvoltarea companiei turceşti de logistică pe piaţa locală.

În prezent compania a demarat un plan de achiziţie pentru 50 de camioane Volvo în valoare totală de 4,5 milioane de euro, iar planul include investiţii totale de 10 milioane de euro în următorii cinci ani. Pe măsură ce vom avea mai mulţi clienţi vom derula şi noi investiţii în extinderea depozitelor. Vom extinde inclusiv operaţiunile feroviare din Arad şi frecvenţa transporturilor. Acum avem trei transporturi pe săptămână şi dorim să ajungem ca în fiecare zi să avem un transport în următorii ani. De aceea vom investi în noi echipamente şi camioane, a subliniat Oztugran. Oficialul companiei a subliniat că în România sunt mulţi furnizori de componente auto care livrează către marii constructori auto, în timp ce Ekol Logistics deja livrează pentru furnizori ai Automobile Dacia.

În România operaţiunile companiei vizează în principal transportul pe cale rutieră între Constanţa şi Arad unde se face legătura cu ruta intermodală pe calea ferată Arad-Worms. Nu transportăm direct pe calea ferată deoarece nu este suficient de rapid pentru clienţii noştri. La Arad este deja o linie de cale ferată pe care vin trenuri direct din Germania. Iar drumul durează 36 de ore. După care avem nevoie de transport între Constanţa şi Arad, a spus Okyay Oztugran.

sursa

[google-translator]