Competitia mall-urilor Bucurestene. Top din top performante
Baneasa Shopping City a ramas si anul trecut cel mai mare centru comercial din Capitala, cu o cifra de afaceri de peste 33 de milioane de euro. Afla din slide-urile urmatoare ce afaceri si ce profituri, respectiv pierderi, au avut mallurile din Bucuresti.
Liberty Center: 4,17 mil. euro
Centrul comercial Liberty Center, amplasat in cartierul Rahova din sudul Bucurestiului, a afisat anul trecut o cifra de afaceri de 4,17 milioane de euro, in scadere cu circa 18% fata de anul 2010, potrivit datelor de la Registrul Comertului.
Pierderile companiei au ajuns la 5,4 milioane de euro.
Liberty Center a fost inaugurat de catre dezvoltatorul Mivan in toamna anului 2008, dupa o investitie de 70 milioane de euro. Printre chiriasii mall-ului se numara: The Light Cinema, Altex, Sprider, Billa, Hervis, McDonald’s, TinaR, Leonardo si Deichmann.
Grand Arena: 7,74 mil. euro
Cifra de afaceri a centrului comercial Grand Arena (Euroinvest Intermed) din cartierul Berceni a crescut cu circa 29% in 2011, de la 6 la 7,74 milioane de euro. Profitul Grand Arena a fost de 1,98 milioane de euro.
Grand Arena a fost inaugurat in 2009 dupa o investitie de 187 de milioane euro. La data deschiderii, Grand Arena era unul dintre cele mai goale malluri, insa intre timp, compania a reusit sa atraga mai multi retaileri, printre care Kiabi si Decathlon.
Plaza Romania: 12,43 mil. euro
Cifra de afaceri a centrului comercial Plaza Romania, detinut de grupul turc Anchor, a coborat cu 11% in ultimul an, de la 14,03 milioane de euro in 2010 la 12,43 milioane de euro in 2011. Profitul centrului comercial a fost de 4,2 milioane de euro.
Mallul din vestul Bucurestiului va intra in urmatoarele luni intr-un proces de renovare si extindere, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Ali Ergun Ergen, CEO al Anchor Romania. „Bucuresti Mall performeaza datorita unui public fidel, locatiei si mixului de branduri, insa Plaza Romania este intr-o situatie diferita fata de inceputuri, asta e evident”, spunea managerul.
Potrivit celor mai recente date, gradul de neocupare al Plaza Romania este de 30%.
Sun Plaza: 14,17 mil. euro
Un caz aparte este centrul comercial Sun Plaza din cartierul Berceni. Afacerile mallului de la Piata Sudului au crescut cu 22% in 2011, de la 11,6 milioane de euro la 14,7 milioane de euro.
Pierderile mallului au fost de 7,23 milioane de euro. Sun Plaza a fost deschis in luna februarie 2010, dupa o investitie de circa 200 milioane de euro. Recent, Mobexpert, unul dintre cei mai mari chiriasi ai mallului, a inchis magazinul. Pe de alta parte, lantul de restaurante Subway si Nikon au deschis recent unitati in Sun Plaza.
Bucuresti Mall: 16,41 mil. euro
Cifra de afaceri a centrului comercial Bucuresti Mall, primul mall din Capitala, a scazut usor anul trecut, cu aproape 7%, de la 17,58 milioane de euro la 16,41 de milioane de euro. Profitul Bucuresti Mall a fost de 4,59 de milioane de euro.
Si Bucuresti Mall va intra in acest an intr-un proces de renovare si extindere, gradul sau de neocupare fiind de circa 15% in prezent. „Vom lansa un nou concept, denumit retailtainment, potrivit caruia aria de servicii este una mult mai extinsa”, spunea recent Ali Ergun Ergen.
Unirea Shopping Center: 18,58 mil. euro
Centrele comerciale Unirea Shopping Center din Bucuresti si Brasov au inregistrat anul trecut afaceri de 18,58 milioane de euro, in scadere cu 9% fata de anul 2010. Profitul companiei a fost de doar 826.000 euro.
Unirea Shopping Center Bucuresti are o suprafata inchiriabila totala de 44.500 metri patrati, ocupata in proportie de 88%, in timp ce centrul comercial din Brasov are 16.900 metri patrati si este inchiriat 85%. Parcarea Unirea Bucuresti are o suprafata de 23.500 metri patrati.
In anul 2011, o parte din magazinul din Bucuresti a fost reamenajata, deschizandu-se magazinele H&M, Stradivarius si Pull &Bear, iar in cel din Brasov au fost amenajate, de asemenea, magazine H&M, Pull & Bear, Stradivarius si Bershka.
AFI Palace Cotroceni: 25,27 mil. euro
Cifra de afaceri a mallului AFI Palace Cotroceni a crescut cu 8% anul trecut pana la 25,27 milioane de euro, mallul israelienilor de la AFI Europe ocupand astfel locul al doilea in topul centrelor comerciale din Capitala. Profitul mallului a fost de 1,69 de milioane de euro.
Centrul comercial din Bucuresti, cu o suprafata inchiriabila de 76.000 metri patrati, a fost deschis la sfarsitul anului 2009, in urma unei investitii de peste 300 de milioane de euro.
Baneasa Shopping City: 33,34 mil. euro
Centrul comercial Baneasa Shopping City, dezvoltat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu in nordul Bucurestiului, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 33,34 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de 2010. Profitul mallului din Baneasa a fost de 5,17 milioane de euro.
Suprafata construita la sol a centrului comercial Baneasa Shopping City este de 32.983 metri patrati, iar suprafata construita desfasurata totalizeaza 99.310 metri patrati.
Cele mai mari chirii lunare sunt platite de firmele din grupurile Inditex (Zara, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius si Oysho), Marinopoulus (Starbucks, Gap, Marks&Spencer, Sephora, etc), Peek &Cloppenburg si Elmec (Nike, Converse, Collective, Folli Follie, Calvin Klein).