Cum aflăm dacă ideea noastră de afaceri este bună

Toți am avut o idee de afaceri aparent genială la un moment dat. Dar din numeroasele proiecte de afaceri care circulă în mediile economice și profesionale, doar câteva dintre ele devin realitate.

Înainte de a pune în practică ideea noastră de afaceri, trebuie să determinăm dacă există suficienți consumatori pentru produsul sau serviciul nostru viitor. Ideea noastră de afaceri pare a fi atractivă și inovatoare, dar dacă nu avem suficientă piață, afacerea noastră viitoare ar putea să nu fie profitabilă.

Următoarele întrebări ne pot ajuta să avem o imagine mai clară:

Există o piață?

O idee bună de afaceri apare din nevoia de a satisface, precum și de a ne întreba cum pot fi clienții noștri, unde sunt și cum să facem să ajungem la ei. Pentru a cunoaște piața trebuie să vizităm piețele, centrele comerciale sau locurile unde se comercializează sau se oferă produse asemănătoare cu ale noastre și să analizăm dacă există suficienți consumatori pentru ele.

Trebuie să analizăm numărul de afaceri similare cu cea pe care vrem să o creăm. Dacă concurența este mare, s-ar putea ca ideea noastră să nu fie viabilă.

Pe o piață competitivă trebuie să venim cu ceva diferit, astfel încât consumatorii să ne aleagă în locul concurenței.

De asemenea, putem face sondaje mici sau interviuri pentru a afla dacă persoanele întrebate ar fi dispuse să consume sau să achiziționeze produsul sau serviciul pe care îl vom oferi.

Putem face bani punând în aplicare ideea noastră?

Trebuie să ne imaginăm câteva modalități de a face bani cu ideea noastră și să alegem cea mai bună variantă. Dacă ideea noastră nu este renumerată, este mai bine să alegem alta.

Suntem calificați pentru a o duce la bun sfârșit?

Trebuie să cunoaștem complexitatea, riscul, resursele și abilitățile necesare pentru a realiza o nouă afacere. Pentru aceasta, să avem experiență în domeniul ales, să mai fi lucrat într-o companie asemănătoare.

Cu toate acestea, dacă nu avem experiență în afacerea pe care dorim să o creăm, putem compensa acest lucru printr-o pregătire bună, de exemplu un training specializat sau o întâlnire cu oameni care au experiență în afacerea pe care vrem să o începem și care ne pot ajuta?

Este etic și legal?

Multe idei profitabile nu sunt adesea acceptabile din punct de vedere moral sau legal. Trebuie să respectăm legea și să creăm o afacere care să funcționeze întotdeauna legal.

De câți bani dispunem pentru a ne pune în aplicare ideea?

De multe ori uităm de investițiile necesare pentru a pune în aplicare ideea noastră de afaceri, așa că este important să pregătim un buget detaliat al viitoarelor venituri și cheltuieli de afaceri.

Putem realiza o estimare rapidă a veniturilor și cheltuielilor viitoare. Pentru o estimare rapidă, ne putem consulta cu privire la posibilele venituri și cheltuieli cu persoane care au avut sau au afaceri similare cu cea pe care vrem să o începem noi.

Ne putem informa despre concurența noastră viitoare, putem face o estimare a numărului de consumatori care există, și a cheltuielile medii realizate de fiecare consumator în parte.

Când știm cu aproximație de câți bani avem nevoie pentru a demara afacerea, putem stabili dacă avem capitalul necesar sau dacă vom fi nevoiți să ne împrumutăm de la bancă, de la familie, prieteni etc.

Afacerile de succes au de obicei unele dintre următoarele caracteristici:

Acestea sunt activități noi în cadrul unui sector, în special cele legate de servicii și de noile tehnologii.

Acestea sunt specializate pe un anumit sector de clienți și oferă o valoare adăugată care le diferențiază de concurenții lor.

Ele sunt viabile din punct de vedere economic pe termen mediu, ceea ce le permite să finanțeze creșterea companiei.

Au o echipă umană de înaltă calificare și dedicată proiectului.

Se bazează pe au un plan, o strategie de marketing, chiar și un plan de urgență în cazul în care ceva nu merge bine.

În prezent există incubatoare de afaceri, adică structuri create cu scopul de a susține dezvoltarea afacerilor aflate la început de drum. Acestea sunt mecanismul ideal pentru soluționarea tuturor problemelor pe care ni le facem cu privire la viabilitatea unei afaceri. Aceste incubatoare oferă, de asemenea, suport pentru materializarea ideii noastre, punând la dispoziție instrumentele tehnologice necesare și îndrumând-ne spre cele mai bune alternative pentru proiectul nostru de afaceri.

[google-translator]