Stiri

O privire de ansamblu pe piata mondiala a robotilor industriali. Prognoze 2016

Robotii industriali pot efectua anumite sarcini mai rapid si mai precis decat oamenii. Efectul principal al acestui aspect duce la cresterea productivitatii si reprezinta un factor important la reducerea costurilor globale in cazul tarilor industrializate si in cazul tarilor in curs de dezvoltare.

Cererea globala de roboti industriali se preconizeaza sa creasca cu aproape 11 procente pe an pana in anul 2016, ajungand la o valoare de 20.2 miliarde dolari, devansand atat asteptarile din economia mondiala, cat si activitatea de fabricare globala, in ansamblul ei.

Asa cum se poate vedea mai jos, cel mai mare procent din cererea mondiala a robotilor, zona Asia/Pacific este fruntasa si reprezinta 42%, SUA reprezinta 29%, Europa de Vest 25% si 4% alte regiuni.

 

Robotii indeplinesc anumite sarcini specifice mult mai rapid si mai precis decat ar putea sa le faca oamenii, motiv pentru care, in tarile dezvoltate mai ales, unde costurile fortei de munca sunt ridicate, robotii industriali sunt adesea folositi pentru a inlocui cat mai mult posibil munca umana. Astfel, marii producatori mondiali din diverse sectoare si industrii, folosesc robotii industriali pentru a creste productivitatea si le ofera perspective de reducere a costurilor totale.

Este de observat cazul tarilor in curs de dezvoltare, care ofera in „abundenta” forta de munca low cost, iar utilizarea robotilor este mai concentrata in sectoarele cu sarcini de executie mai dificile sau periculoase pentru om. Cu toate acestea, pe masura ce salariile cresc in aceste state, va creste si utilizarea fortei de munca a robotilor, mai ales ca acest lucru ofera avantaje de crestere a calitatii produsului final si in plus, se poate acorda o atentie sporita asupra sigurantei angajatilor.

Sectorul industrial are o istorie de cateva decenii in utilizarea semnificativa a robotilor in procesele de productie, asamblare, prelucrare, etc. in timp ce utilizarea robotilor in sectorul serviciilor a devenit semnificativa din anul 2005 incoace.

Pana in 2016 si mai cu seama dupa acel an, robotii destinati sectorului general de servicii, vor avea o ascensiune puternica. In principiu, este vorba despre acelasi motiv ca in sectorul industrial, cel de reducere a costurilor si, odata cu dezvoltarea tehnologiei si a soft-urilor de programare a robotilor de servicii, acestia vor deveni mult mai atractivi de utilizat pentru o gama tot mai larga de consumatori.

Perspectivele solide pentru cresterea cererii mondiale de „roboti de servicii”, incurajeaza tot mai multe companii sa intre pe piata, iar sectoarele cele mai vizate sunt in special cele de produse medicale si cele de larg consum. Efectul pe termen lung va fi observabil in cresterea puternica a concurentei si de reducere a costurilor in randul ultilizatorilor si beneficiarilor.

Aplicatiile profesionale vor continua sa domine piata mondiala a robotiilor de servicii, in frunte cu sectorul robotilor destinati sectorului medical, castigand si mai mult teren in special in tarile dezvoltate.

Cinci tari: Statele Unite, Japonia, Germania, China si Coreea de Sud combinate, acopera 68% din piata robotilor la nivel mondial, estimata in 2011 la 12.3 miliarde de dolari. Datele arata ca aceste tari vor continua sa domine piata globala si in deceniul urmator.

SUA va ramane in continuare cea mai mare piata nationala. China va deveni a doua cea mai mare piata pana in 2016. Productia globala de roboti este dominata de Japonia, SUA, Germania și Coreea de Sud, combinate, acestea reprezinta 70% din piata mondiala, estimata in 2011.

Deoarece activitatea robotilor in sectorul de productie este atat de concentrata, comertul este foarte important in aceasta industrie. Robotii din sectorul medical de exemplu, cei mai costisitori si „sofisticati”, tind sa fie produsi in tarile foarte dezvoltate, cu industrii care ofera un grad ridicat de tehnologizare in sectorul de productie, cum ar fi Japonia, SUA si Germania.

Sectorul robotiilor de dimensiuni reduse si mai putin costisitori, destinati activitatilor de servicii, in special in sectoarele orientate spre piata produselor de larg consum, sunt, in general, produse in tarile care detin o capacitate dezvoltata de fabricare a produselor  electronice, in special pe continentul asiatic.

Preluare de pe Feedonia Group

 

Alt articol de pe infoHALE.ro cu privire la acest subiect:
Pericolul nebanuit al investitiilor din industria auto

 




Related Articles

Back to top button