Potrivit unui studiu publicat de Mordor Intelligence, piața europeană de logistică și aprovizionare va înregistra o rată de creștere de 3% în perioada 2021-2026.

Criza COVID-19 a perturbat fundamental cererea și oferta de pe piața europeană de transport rutier de marfă. În timp ce practic toată Europa a fost afectată, impactul a avut faze distincte. Efectele restricțiilor de trecere a frontierei au evoluat nu numai odată cu trecerea timpului, ci și pe măsură ce piața s-a adaptat noilor reguli stabilite de guvern.

Investițiile logistice în Europa s-au ridicat la 38,64 miliarde de euro în 2020. Acest lucru este determinat de creșterea masivă a comerțului electronic. Parametrii cheie care promovează creșterea pieței includ creșterea economică, creșterea populației și industrializarea în creștere. Cu toate acestea, lipsa angajamentului guvernului pentru dezvoltarea porturilor maritime sau a rețelelor rutiere și reconfigurarea lanțurilor de aprovizionare, odată cu creșterea unităților locale de producție și consum, împiedică astfel majorarea pieței.

În ultimii ani, digitalizarea a devenit tot mai importantă în industria aeriană. La fel ca în majoritatea industriilor, datele obținute în timp real, din evenimente reale, combinate cu o gestionare flexibilă, ajută transportatorii aerieni să adopte o abordare mai eficientă a planificării traficului și a infrastructurii. Companiile aeriene își folosesc în mod obișnuit datele și tehnologia pentru a echilibra capacitatea disponibilă cu cerințele clienților.

Tendințe cheie în piață
Cerere tot mai mare de transport aerian

Dezvoltarea sectorului comerțului electronic în Europa este un factor cheie care propulsează creșterea pieței de marfă aeriană. Mai mult, creșterea rapidă a industriei electronice de larg consum și implementarea soluțiilor software sunt de așteptat să stimuleze majorarea pieței mărfurilor aeriene în perioada prognozată.

Mai mult, importatorii continuă să cheltuiască o sumă uriașă pentru produse electronice pentru a ține pasul cu cererea consumatorilor și a întreprinderilor globale. Producătorii și distribuitorii de produse electronice de larg consum adoptă servicii de transport aerian de marfă care le asigură livrarea produselor către consumatori în timp util. Astfel, se anticipează că cererea tot mai mare de produse electronice de larg consum va crea oportunități semnificative pentru piața mărfurilor aeriene.

Impactul Brexitului în piața logistică

Marea Britanie a părăsit Uniunea Europeană (UE) după ani de negocieri. Acest lucru ar putea avea un efect semnificativ asupra lanțului de aprovizionare și a sectorului logistic din întreaga Europă, potrivit multor experți. Va avea un impact negativ asupra comerțului european.

Înainte de Brexit, mărfurile se deplasau în Europa fără întreruperi, rezultând o tranziție lină, care este esențială pentru funcționarea unui lanț de aprovizionare. După Brexit, apar modificări economice, vamale și administrative, fiind impuse taxe suplimentare. Acest lucru va afecta foarte mult funcționarea lanțului de aprovizionare.

UE este al doilea cel mai mare bloc comercial din lume, iar Brexitul va avea ca rezultat costuri incrementale în lanțul de aprovizionare. Acesta fapt nu va avea un impact doar asupra comerțului intra-european, ci va afecta enorm și industria logistică din regiune.

Sursă: mordorintelligence.com