Daca dezvoltarea infrastructurii europene se va mentine conform planurilor, logistica si industrialul vor fi sectoarele ce vor cunoaste un adevarat boom in urmatorii 10 ani. Polonia, careia i se prezice o pozitie in top 3 (in termeni de crestere a consumului si a productiei) va juca fara doar si poate un rol cheie pe piata logistica europeana .

Conform unui studiu efectuat de Colliers International, in urmatorii 10 ani, pietele logistica si industriala din Europa vor prezenta o crestere exponentiala, trend cel mai bine pronuntat in Polonia si Turcia.

Mai mult de atat, au fost identificate orasele care vor intra in top “Centre logistice emergente” pana in 2020: Lodz (Poland), Gdansk/Gdynia (Polonia), Katowice/Wroclaw (Polonia), Bratislava (Slovakia) / Brno (Republica Ceha), Izmir (Turcia), Belgrade / Nis (Serbia), Istanbul (Turcia), Moscova (Rusia) si St Petersburg (Rusia).

Raportul analizeaza tentindetele macroeconomice de baza , care, conform Colliers, in 10 ani vor aduce o reconfigurare a pietei logistice europene:
– Cresterea economica din Europa de Est va impulsiona infrastructura si marile lanturi comerciale
– Polonia deja beneficiaza de infrastrutura noua si de o crestere a productiei si consumului, ceea ce-I va permite sa se pozitioneze ca element cheie pe aceasta piata.
– Istambulul este deja inclus in reteaua feroviara europena, iar cele plus 14336 km planificate pentru urmatoarea decada vor creste volumul circulatiei de marfuri prin frontiera de S-E a Europei.
– Aparitia de noi porturi cu apa adanca in Turcia va facilita activitatile de transbordare din Estule Mediteranei.
– Odata cu extinderea terminalelor de containere isi vor spori rolul si porturile Nord-adriatice.
– Presiunea asupra lanturilor de aprovizionare, data de cresterea schimburilor comerciale Euro-Asiatice, se va finaliza prin dezvoltarea unor noi retele.
– iar China si India vor avea un cuvant de spus in comertul global, si nu doar in urmatorul deceniu.

sursa