Interviuri experti

RET Utilaje SRL: 30 de Ani de Excelență în Echipamente și Utilaje pentru Construcții

RET Utilaje SRL este unul dintre cei mai vechi distribuitori de utilaje pentru construcții de pe piața românească, înființată în 1994. Firma a început activitatea prin comercializarea echipamentelor de mică mecanizare, dezvoltându-se odata cu piața românească. Societatea are un portofoliu extins de mașini, utilaje și echipamente pentru construcții de la banduri renumite precum Kubota, Magni, Hidromek și nu numai. Oferind atât produse cât și servicii de cea mai înaltă calitate, Ret Utilaje s-a impus ca partener serios de afaceri pentru toți clienții săi.

Care sunt 3 sfaturi pe care le-ați acorda unui client nou pentru achiziția corectă de utilaje de construcții?

Clienții ar trebui să se informeze în prealabil cu privire la produse și piață. La RET Utilaje încercăm să aplicăm principiile vânzării consultative ca să „educăm” clienții. Nu de multe ori, acest lucru ne-a fost defavorabil, în sensul că am deschis ochii clienților și către concurență, însă pe termen lung, astfel de clienți informați sunt mult mai predispuși la a cumpăra produse cu raportul calitate-preț corect, iar firma noastră s-a concentrat de-a lungul istoriei numai pe astfel de produse.

Nu vă concentrați numai pe aspectul „preț” la luarea unei decizii, deoarece este posibil să fie extrem de dezavantajos pe termen mediu și lung. Un produs extrem de ieftin poate părea bun la început, dar apariția problemelor de calitate care nu permit desfășurarea lucrării în mod corespunzător este certă. De asemenea, un produs calitativ și bine întreținut va avea o valoare de revânzare mare. Nu puțini clienți au vândut utilajele achiziționate de la noi după câțiva ani la un preț extrem de apropiat de cel de achiziție.

Nu lăsați „brand-urile” să vă impresioneze. De multe ori, la achiziția unui produs cu brand cunoscut, se plătește în mare măsură numele, nu neapărat calitatea.

Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care le observați că le fac cumpărătorii când achiziționează utilaje de construcții?

Cred că cele mai importante capcane sunt cele la care ne-am referit la întrebarea anterioară. Odată ce un utilaj este achiziționat, contează și modul de utilizare ulterior care nu mai depinde nici de produs în sine și nici de noi ca vânzători. În momentul când achiziționezi, spre exemplu, un buldoexcavator (cu o valoarea de la 70.000 de euro în sus), dar nu ai un deservent competent și nici nu urmărești ca utilajul să fie întreținut cum trebuie, nu poți să te aștepți ca echipamentul să îți aducă plus valoarea de care ai nevoie. Este de neînțeles câteodată cum cineva își cumpără un autoturism și are grijă de el ca de ochii din cap, dar când realizează o investiție poate dublă sau mai mare într-un utilaj de construcții, de multe ori, după câteva luni, îl găsim într-o stare deplorabilă.

Care sunt 2-3 proiecte recente la care lucrați sau le-ați finalizat recent și ce soluții tehnice din portofoliul dvs. ați folosit?

Livrarea unui excavator pășitor Menzi Muck la o companie de furnizare energie din Moldova. Acest excavator pășitor este o minune tehnologică și realizează niște lucrări imposibile cu utilaje convenționale.

Un client a achiziționat două excavatoare Kubota de 6, respectiv 8 tone, dotate cu opțiuni și atașamente de ultimă generație și extrem de practice. Ambele excavatoare au fost dotate cu sisteme de gresare automate care asigură mentenanța zilnică a mașinii prin lubrifierea automată a punctelor de uzură, fără intervenția deserventului. De asemenea, ambele excavatoare au fost dotate cu sisteme tilt-rotator, care permit înclinarea atașamentelor de lucru (în special cupele de săpare) la niște unghiuri remarcabile, ceea ce permite utilizarea acestora în spații restrânse. Clientul lucrează la extinderea metroului spre aeroportul Otopeni, și suntem mândri să știm că facem parte din acest proiect.

Care sunt provocările momentului în segmentul în care activați?

Din păcate, piața de utilaje de construcții a scăzut extrem de mult în Europa și nu numai. După 2 ani extrem de favorabili, cu multe proiecte, vedem o încetinire semnificativă, generată și de lipsa accesării fondurilor europene. În acest moment suntem în partea inferioară a unui ciclu economic. Probabil cea mai mare provocare în acest moment este gestiunea corespunzătoare a stocurilor și a cash flow-ului. Totuși, dezvoltarea companiei trebuie să continue chiar și în perioade dificile economic, așa că alegerea direcțiilor investiționale, fără punerea în pericol a existenței firmei, este și ea o provocare.

Cum vedeți evoluția pieței în nișa dvs. de utilaje de construcții în România în următoarele 6-12 luni?

Ne așteptăm la o scădere semnificativă până la finalul anului comparativ cu ultimii 2 ani. Instabilitatea geopolitică și economică pare să continue în viitorul apropiat și cel puțin până în 2025, nu este clar în ce direcție ne îndreptăm (social, economic, politic etc.). Totuși, sperăm că peste un an de acum să observăm o îmbunătățire a pieței, în special datorită necesității investițiilor în infrastructură și construcții pe teritoriul României.

Ne puteți spune câteva din obiectivele companiei pe care le implementați în această perioadă?

În acest moment, dorim să consolidăm rezultatele ultimilor 2 ani prin diverse acțiuni de marketing interne (de exemplu, suntem într-un proces de „facelift” al brandului). De asemenea, urmărim să îmbunătățim centrul de customer aftersales support, atât prin investiții în colegi noi și vechi, cât și în logistica acestora.




Related Articles

Back to top button