Stiri

Stocuri reduse pentru 5 materiale de construcție

Odată ce Marea Britanie continuă să se deschidă după un an de blocaje și restricții, industria construcțiilor a fost în fruntea redresării economice, cu niveluri de activitate la un nivel maxim în ultimii șapte ani. Activitatea sporită din domeniu și cererea în creștere a tensionat disponibilitatea unui număr de materiale cheie.

La începutul acestui an, guvernul britanic a cerut Construction Leadership Council să monitorizeze situația. În lunile care au trecut de la înființare, s-au adăugat tot mai multe articole la lista de produse care se confruntă cu limitări.

Cherestea

Declarația privind disponibilitatea produselor pentru construcții CLC a arătat că lemnul a rămas printre „cele mai afectate zone de produse” pentru industria construcțiilor.

În declarația făcută în luna mai, Federația pentru Comerțul cu Cherestea (TTF) arăta că nivelurile stocurilor sunt în pierdere din cauza cererii internaționale ridicate, care a împiedicat cumpărătorii din Marea Britanie să își reconstruiască stocurile de la începutul pandemiei. Cererea de cherestea a crescut în Marea Britanie și în alte părți, pe măsură ce constructorii de case doresc să ajungă la nivelul de progres care a fost întrerupt în timpul restricțiilor, susține TTF. Accentul din ce în ce mai mare pe construcția net-zero s-a adăugat la cerere, deoarece lemnul are un potențial mare de stocare a carbonului, a spus acesta.

Federația a mai spus că complicațiile legate de Brexit limitează în continuare stocurile de cherestea din Marea Britanie, întrucât 80% din lemnul de esență moale folosit la construcții provine din Europa. În locuințele nou construite, 90% din acest lemn provine de pe continent. Lemnul este al treilea cel mai importat articol de construcții conform Departamentului de Afaceri, Energie și Strategie Industrială (BEIS), industria cheltuind un total de 816 milioane de lire sterline pe parcursul anului trecut.

Prețurile au crescut în ultimul an, iar costul lemnului tăiat a crescut cu 16,6% în martie 2021 comparativ cu aceeași lună a anului 2020.

Se estimează că cererea nu se va diminua curând. Directorul executiv al TTF, David Hopkins, a declarat pentru Construction News : „Nu există indicii că cererea este pe cale să scadă, constructorii de case continuând să intensifice lucrările și cererile de reparații, întreținere și lucrări de renovare sunt în creștere.

„Starea cererii înseamnă că lemnul este alocat la fel de repede pe cât este produs și importat în Marea Britanie”, a adăugat el. Este probabil ca piața lemnului să rămână limitată „până în 2021 și mai departe, fiind prevăzută o creștere a cererii mondiale până cel puțin în 2025”.

Ciment

Cimentul a fost adăugat la lista CLC a articolelor care se confruntă cu lipsuri în luna aprilie. Dar oferta sa îmbunătățit, potrivit directorului executiv al Asociației Produselor Minerale (MPA), Nigel Jackson. Livrările de ciment la vrac, care reprezintă majoritatea pieței din Marea Britanie (peste 80%), sunt „în general înapoi la normal”, a declarat el pentru CN. „Nu știm să fie niciun proiect afectat de lipsa de ciment la vrac”, a spus el.

Pentru cimentul la sac (egal cu aproximativ 18% din totalul vânzărilor de ciment din Marea Britanie), lipsurile observate pentru prima dată în februarie continuă, parțial din cauza creșterii cererii, deoarece industria a început să se deschidă după restricții.

Aprovizionarea a fost, de asemenea, afectată de constrângerile de producție, a spus Jackson. Cererea a încetinit în al patrulea trimestru al anului 2020. De asemenea, producătorii s-au străduit să obțină parteneriate cu firme pentru a transporta ciment în toată țara, potrivit Jackson.

Spre deosebire de lemn, majoritate cimentului utilizat în Marea Britanie este produs în țară. Jackson a spus că producătorii vor putea să depună eforturi mai mari pentru a satisface cererea, iar penuria de ciment la sac ar trebui rezolvată în câteva luni.

Oțel
Industrial worker cutting metal with many sharp sparks

Cererea globală de oțel depășește oferta. La începutul acestei luni, asociația britanică Electrotechnical and Allied Manufacturers Association (BEAMA) a reiterat că o reducere dramatică a producției de oțel la începutul anului 2020 a provocat o penurie la nivel mondial, deși producția a început să crească la mijlocul anului 2020. Asociația a spus că „disponibilitatea oțelului rămâne problematică”.

British Steel a încetat să mai primească comenzi pentru secțiunile de oțel structural din cauza „cererii extreme” săptămâna trecută, iar directorul unei companii specializate în oțel a declarat pentru Construction News că este îngrijorat că mișcarea va duce la „cumpărarea de panică”, ceea ce va înrăutăți situația.

Pe măsură ce disponibilitatea a scăzut, prețurile au crescut. Potrivit BEIS, prețul oțelului structural fabricat a crescut cu 17,6 la sută până în martie 2021 față de anul precedent.

Asociația Contractorilor Electrici (ECA) a declarat luna aceasta că cererea de oțel a crescut în timp ce companiile s-au grăbit să finalizeze proiectele pe care au fost forțate să le oprească din cauza pandemiei. Directorul executiv al ECA, Steve Bratt, a declarat: „Sfatul nostru este să comandați materialele de care aveți nevoie în timp util pentru a vă asigura că puteți termina lucrările conform planului.”

Agregate

Datele oficiale au arătat că infrastructura a fost primul sector care a depășit nivelurile de producție pre-pandemice . Acest lucru a dus la o cerere mai mare de agregate. „Nu am fost niciodată atât de ocupați”, a declarat directorul executiv al Asociației Agregatelor Britanice, Richard Bird, pentru CN , adăugând că cea mai mare problemă a fost găsirea unui număr suficient de camioane pentru a transporta materialul. Pentru moment, există suficientă ofertă pentru a satisface cererea, a adăugat el.

Bird avertizează că lipsa ar putea crește pe măsură ce proiectele de infrastructură vor crește. Între timp, legislația guvernamentală pentru decarbonizarea economiei și interzicerea motorinei utilizate pe excavatoare și alte instalații sau utilaje va determina industria agregatelor să înlocuiască o mare parte din vehiculele sale, potrivit Bird. „Asta înseamnă că prețurile noastre vor crește”, spune el, posibil până la 150%.

Materiale plastice

Un raport CLC din aprilie a spus că produsele din plastic se confruntă cu probleme de aprovizionare din cauza creșterii cererii globale și a închiderii fabricilor în afara Regatului Unit. Deficitul de materii prime a limitat producția de polietilenă și polipropilenă.

Potrivit unui raport al Plastics Information Europe, prețurile la plastic au crescut pe măsură ce stocurile s-au epuizat. Pentru polietilenă, utilizată în mod obișnuit în producția de țevi, organizația a spus că „producătorii au dictat prețurile, deoarece multe inventare erau aproape goale”.





Related Articles

Back to top button