Topul tarilor in care exporta AdePlast
Adeplast a înregistrat în prima jumătate a anului o cifră de afaceri de 134 milioane de lei, în creștere cu 35 de procente față de anul trecut. “În ciuda vremii din acest an, care nu i-a ajutat deloc pe constructori, am reușit o cifră foarte bună, care a depășit creșterea în procente din iunie anul trecut, când am avut un plus de 31%, față de 2012. Dar, probabil, una dintre cele mai bune performanțe le-am înregistrat la export, unde am obținut 1,36 milioane de euro în 6 luni, o creștere de 184%, față de jumătatea lui 2013”, declară Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.
Topul țărilor în care exportă AdePlast, ca valoare, este format în ordine de Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Belgia și Polonia. Însă rezultate bune s-au obținut și în relațiile cu Moldova, Austria, Liban, Olanda sau Serbia. Materialele exportate în ordinea valorii comerciale sunt mortarele uscate, mortarele umede, polistirenul extrudat și cel expandat.
AdePlast continuă investițiile în dezvoltare, realizând în acest an o serie de upgrade-uri industriale, dintre care cel mai important vizează fabrica de vopsele și este format din linia de producție de lacuri și lazuri ecologice pe bază de apă. “Toate aceste dezvoltări vor presupune un efort investițional de 775.000 de euro. Pe lângă toate acestea, am reușit ceea ce puține companii din România își mai permit și anume o investiție într-un centru de dezvoltare și cercetare format din 450 mp de laboratoare. Aici își vor desfășura activitatea 4 specialiști AdePlast în dezvoltare de produse. Cred că avem un potențial enorm de inovație în toate domeniile, care trebuie stimulat și încurajat. Noi am făcut deja primii pași prin dezvoltarea laboratoarelor AdePlast”, precizeză Marcel Bărbuț.
Creșterea AdePlast de la mijlocul anului a mai fost dublată și de o altă performanță pentru fabricile de adezvi de la Ploiești și Oradea. Ambele au produs de la momentul deschiderii și până în iunie anul curent 2 milioane de tone de produs finit. “Dacă luăm în considerare toate platformele industriale pe care se află fabrici de mortare – Oradea, Ploiești, Roman – putem avea până la sfârșitul anului peste 2,5 milioane de tone de mortare produse până în prezent de compania AdePlast”, adaugă Marcel Bărbuț.
“Întotdeauna am vrut să ne diferențiem de pluton și am căutat să inovăm permanent pentru asta. În tot ceea ce facem ne-am propus să fim lideri și din acest motiv am ajuns unde suntem. Acesta este și motivul pentru care am acceptat să susținem Cupa Ligii. Este o competiție de care sper că vom fi mândri cu toții și care ne va aduce o calitate sportivă, așa cum așteptăm demult în fotbalul intern, mai ales că miza pentru pentru câștigător este de 350.000 euro, o sumă mult mai mare decât la alte competiții de gen. Am decis să ne asociem numele de această competiție pentru o perioadă de trei ani și sunt convins că parteneriatul cu Liga Profesionistă de Fotbal va genera un nivel competițional cu priză la marele public iubitor de fotbal”, consideră Marcel Bărbuț.