fischer câștigă Premiul German pentru Sustenabilitate
Grupul de Companii fischer a câștigat cel mai mare și mai important premiul pentru sustenabilitate. Compania a câștigat Premiul German pentru Sustenabilitate în categoria ”Companii mari”. Deținătorul companiei, Prof. Klaus Fischer a acceptat premiul prezentat de Fundația Premiilor Germane pentru Sustenabilitate în seara de 22 Noiembrie la Düsseldorf.
”Acest premiu este foarte special pentru compania noastră” spune Prof. Klaus Fischer. ” Vreau să îi felicit pe toți membrii stafului nostru și să le dedic lor acest premiu. La urma urmei, toți au contribuit la acest success prin munca lor zilnică”.
A doisprezecea ediție a Premiului German pentru Sustenabilitate a onorat companii care combină succesul economic cu responsabilitatea socială și protecția mediului într-un mod exemplar. Juriul a ales compania datorită abordării holistice a fischer de a ancora sustenabilitatea în strategia companiei. Fischer a primit recunoaștere și pentru diverse arii ale activității sale, inclusiv pentru ancorele și mortarele liniei verzi de produse, care sunt făcute cel puțin 50% din bio-materiale și care au fost recunoscute ca fiind exemplare. Compania salvează și toate emisiile de CO2 generate prin procurarea de energie, și în loc folosește energie verde, obținută 100% din surse regenerabile. A fost lăudată și activitatea echipei fischer de sustenabilitate pentru dezvoltarea busolei de sustenabilitate cu sistemele de monitorizare corespunzătoare. În anii precedenți, fischer a ajuns în finala pentru râvnitul premiu și a fost lăudată pentru abordarea holistică a sustenabilității.
”Sustenabilitatea a fost o parte importantă a strategiei noastre mulți ani”, afirma Prof. Fischer. Prin aplicarea Procesului Continuu de Îmbunătățire (CIP), membrii echipei au ajutat la reducerea zilnică a deșeurilor, aducând astfel o contribuție semnificativă la sustenabilitatea Grupului de Companii a fischer. ”Doar acele companii care lucrează sustenabil pot contura viitorul”. Acesta este si motivul pentru care ”orientat spre viitor” este adesea folosit în zilele noastre pentru ”sustenabil”.
Premiul German pentru Sustenabilitate adduce recunoaștere tutror activităților din toate diviziile companiei. Următoarele 3 proiecte sunt exemple ale sustenabilității câștigătoare a fischer:
• După introducerea sistemului de naveta în Centrul de Distribuție Globală la sediul central al companiei, cererea pentru energie a rămas constantă la 20% – cu o creștere a producției. Stațiile de lucru rezultate sunt ergomonice iar emisiile de zgomot sunt joase.
• Ambalajele sunt acum lipite la stația de paleți, în loc să fie învelite în folie de plastic. Acest aspect salvează 33.6 tone de plastic pe an și reduce în același timp emisiile de CO2 cu 177 de tone pe an.
• Compania purifică uleiul folosit pentru a-l recicla. Rezultă astfel mai puțin ulei aruncat, care este de asemenea și ecologic. Compania redus astfel cu 23% costurile anuale de când a introdus procedura de purificare a uleiului.
Produsele care au implementat sustenabilitatea sunt dispuse în diferite stații de-a lungul așa numitei fischer Blue Path. Culoarea albastru simbolizează cerul, pământul și oceanele. Scopul acestor stații sunt pentru a crește și extinde conștientizarea sustenabilității.
Premiul grupului de companii fischer este rezultatul unui proces de evaluare pe mai multe etape. Un panel independent de experți condus de Prof. Günther Bachmann, Secretar General al Consiliului German pentru Dezvoltare Sustenabilă a determinat câștigătorii râvnitului premiu. Premiul German pentru Sustenabilitate, este parte a premiului național German pentru realizări deosebite în câmpul economiei, municipalității și a cercetării. Cu cinci competitori, peste 800 de aplicanți și 2000 de invitați, este cel mai mare premiu de acest fel din Europa. Premiul este prezentat de Fundația Premiilor Germane pentru Sustenabilitate în cooperare cu Guvernul Federal German, organizații municipale centrale, asociații comerciale, organizații ale societății civile și centre de cercetare.
Credits: fischer