GEA / DencoHappel: „Unii producatori HVAC reduc calitatea pana la minimul posibil de acceptat, dar cu lozinca “e la fel!”
Analiza realizata de IBC Focus utilizand instrumentul de business intelligence Prospec.ro permite identificarea ratelor de specificare a anumitor materiale in caietele de sarcini monitorizate de consultantii IBC Focus.
Astfel, in ultimele 6 luni ale anului, au fost analizate caietele de sarcini a peste 450 de arhitecti si am observat ca 17% din aceste firme de arhitectura si proiectare au specificat un brand din domeniul HVAC in solutiile recomandate de ei.
1. Domnule Coroiu, cum comentati aceasta analiza? Cat de importanti sunt arhitectii si firmele de proiectare in influentarea solutiei tehnice in domeniul HVAC?
Daca ne referim la piata de echipamente de tratare a aerului “premium” in care activam, produsul in sine trebuie sa fie sustinut si de o echipa puternica de suport. Aceasta asigura consultanta in a alege si personaliza solutia in functie de cerintele proiectului si ultimele tendinte in domeniu. Apoi servicii de logistica, service si mentenanta. Cred ca acestea sunt motivele.
2. Spuneti-ne mai multe despre decizia de rebranding a grupului Gea Air Treatment Holding (Germania) devenita acum DencoHappel.
Gea Group, ce avea doua mari ramuri de activitate- industria alimentara si cea energetica, a decis sa dezvolte in continuare zona alimentara. In acest mod Gea Air Treatment a devenit o entitate independenta, detinuta de fondul privat de investitii, Triton (Germania, 30 companii, vanzari de 15 miliarde Euro, 67,500 angajati).
In acest mod, am repozitionat doua branduri proprii „Denco“ si „Happel“; acestea sunt deja nume cunoscute, simbolizand calitatea superioara si increderea. Denco este cunoscut ca expert în solutii pentru climatizarea de precizie (centre de date, laboratoare). Happel este fondatorul companiei GEA, Otto Happel.
3. Care sunt noutatile pe care le aduceti pe piata din Romania? Veti comercializa si produse noi sub brand-ul DencoHappel? Ne oferiti cateva detalii?
Brandul DencoHappel inlocuieste vechiul nume GEA; Din punct de vedere tehnic, productie, organizatii de vanzari nu se schimba nimic. Echipa ramane aceiasi; contactele vechi raman valabile. Dar planurile de viitor duc spre imbunatatirea intregii activitati.
4. Pe perioada verii, piata aparatelor de aer conditionat se incinge. Ce se intampla in restul anului?
Oferta noastra nu este sezoniera. Echipamentele propuse de noi (GEA / DencoHappel)- centrale de tratare aer, sisteme de climatizare de precizie pentru centre de date, sisteme complexe de camere curate, chillere, ventiloconvectoare- se regasesc in multe mari investitii din Romania.
5. Cat de important este marketing-ul online in strategia companiei d-voastra cand vine vorba de piata HVAC?
Marketingul online, e un trend, clar este si va fi important, atat pentru accesul rapid la informatii despre produse cat si pentru includerea aplicatiilor de selectie.
6. Care sunt provocarile comerciale cu care se confrunta piata de HVAC?
Piata HVAC se confrunta cu centrarea pietei aproape exclusiv pe pret. Producatori care reduc calitatea pana la minimul posibil de acceptat dar cu lozinca “e la fel!”
7. Cum vedeti ca se incheie anul 2015 pentru piata echipamentelor de tratare a aerului? Cum a decurs pana acum business-ul pentru d-voastra pe acest segment?
Pentru anul in curs suntem in plan. Provocarea este sa asiguram trecerea fara probleme la noul brand, considerand aceasta un plus atat pentru noi cat si pt clienti.
Interviul a fost realizat cu sprijinul d-lui Marian Coroiu, Managing Director Gea/DencoHappel