IKEA a cumparat terenul pentru al doilea magazin: unde va fi amplasat
Al doilea magazin IKEA a fost cel mai hot subiect din retail in ultimii ani, existand nenumarate speculatii legate de zona sau orasul in care va fi amplasat. Luni, compania a elucidat misterul si a anuntat ca a cumparat terenul pentru acest al doilea magazin IKEA din Romania.
Terenul are o suprafata de aproximativ 13,7 hectare si este situat in Bucuresti, Sectorul 3, pe Bulevardul Pallady, nr. 57. Valoarea achizitiei este confidentiala, potrivit contractului incheiat vineri.
O alta tranzactie similara ca suprafata din aceeasi zona era estimata anul trecut la o valoare de 10-15 mil. euro.
ona de est a Capitalei s-a dezvoltat semnificativ pe partea de retail. Un alt retailer mare care a deschis in zona este Dedeman. De asemenea, pe fosta platforma Policolor urmeaza sa fie dezvoltat un proiect rezidential. Tot pe Pallady exista si magazine Decathlon, JYSK, Metro, dar si centrul comercial Auchan.
„Terenul a fost achizitionat direct de catre IKEA Romania de la o societate romaneasca. Nu avem inca Plan Urbanistic Zonal pentru constructia magazinului, asa ca vom incepe procesul de documentatie pentru obtinerea tuturor aprobarilor. Urmatorii pasi pentru noi sunt obtinerea certificatului de urbanism si demararea procesului de obtinere a PUZ. Abia apoi vom depune documentatia pentru obtinerea autorizatiei de construire la Primaria Sectorului 3. Ne-am dorit sa facem noi acesti pasi si sa ne ocupam de toate detaliile de care avem nevoie, pentru a veni cat mai bine in intampinarea consumatorilor”, au spus pentru wall-street.ro oficialii IKEA.
Reprezentantii companiei nu au mentionat numele vanzatorului, insa potrivit informatiilor din piata terenul respectiv era detinut de Broadhurst Investmens Limited.
Cand ar putea demara constructia? „Suntem la inceput de drum, tocmai am cumparat terenul. Ca pasi urmatori, ne vom axa pe obtinerea tuturor aprobarilor necesare pentru construirea si deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA. Un lucru este clar: noi vom pregati temeinic intreaga documentatie necesara, pentru a raspunde tuturor cerintelor tehnice. Si, bineinteles ca, pe masura ce vom avea noutati, le vom face publice”, au adaugat reprezentantii IKEA.
„Asa cum am mai spus, in mai multe orase mari din Romania exista potential ridicat pentru a deschide magazine IKEA. In acelasi timp, magazinul existent in Bucuresti primeste in prezent un numar foarte mare de vizitatori, ceea ce poate afecta uneori perceptia lor asupra experientei din timpul cumparaturilor sau este prea departe de unii locuitori din Bucuresti, care aleg sa nu ne mai viziteze din acest motiv. De aceea, am decis sa deschidem al doilea magazin tot in Bucuresti, intr-o zona care ofera acces mai larg catre reteaua de transport in comun bucurestenilor din zonele mai indepartate. Bineinteles ca nu ne vom opri aici. Gasirea celui mai potrivit teren in alte localitati ramane pe lista noastra de prioritati. Pentru locuitorii din tara, pana la deschiderea unor noi magazine, am pus la dispozitie inca din vara anului trecut noul serviciu IKEA Comenzi Online, prin care pot comanda pe website-ul nostru produse IKEA, care le vor fi livrate acasa in termen de doar cateva zile”, a adaugat Cornel Oprisan, retail manager-ul IKEA Romania.
Retailerul de mobila IKEA Romania a trecut pe profit in 2014, dupa ce in 2013 si 2012 compania a inregistrat pierdere, conform informatiilor publicate la Ministerul de Finante. Astfel, compania a generat in 2014 un profit net de 2,5 mil. de euro, fata de pierderea de 500.000 de euro anuntata de companie in 2013. Filiala locala a gigantului suedez a generat afaceri nete de 90 de milioane de euro in 2014, in crestere fata de cifra de 83 de milioane de euro in 2013.