Piata de bricolaj din Romania 2013 si ce putem invata de la liderul ei
Conform calculelor realizate de IBC Focus, piata de Bricolaj din Romania a crescut cu cca. 5% in 2012 fata de anul 2011, trecand de pragul de 7 miliarde RON.
Doua treimi (65%) din piata de bricolaj din Romania este controlata de firme romanesti (Dedeman, Arabesque si Ambient).
Iata cum se imparte piata detinuta de cei mai importanti jucatori din piata:
Iata cum arata cifrele de afaceri realizate de companiile din piata in 2012:
Lupta nu este usoara si doar 4 companii au reusit in 2012 sa obtina si profit. Iata evolutia principalilor jucatori:
Compania | Cifra de afaceri 2012 ron | Evolutie cifra de afaceri | Valoare profit 2012 | Evolutie profit |
Dedeman | 2.400 milioane | Crestere 19,5% | 258,7 milioane ron | Crestere cu 25,8% |
Hornbach | 402 milioane | Crestere 12% | 3,36 milioane ron | |
Arabesque | 1.564 milioane | Scadere cu cca 8% | 42,6 milioane de lei | Crestere cu 22% |
Ambient | 667 milioane | Crestere cu 14% | ? | In 2012 compania a revenit pe profit, dupa patru ani de pierderi |
bauMax | 545,8 milioane | Scadere cu 4,9% | – 98,5 milioane | |
Praktiker | 649,5 milioane | Scadere cu 1,8% | – 71,8 milioane | |
Obi România | 182,3 milioane | Crestere cu 2,1% | – 56,6 milioane | |
Bricostore | 641 de milioane | Crestere cu 4,7% | – 14,5 milioane | |
Mr Bricolage | 63,4 milioane | Scadere cu 10% | – 11,3 milioane |
In Romania pe piata de bricolaj mai activeaza si Leroy Merlin, care conform declaratiilor din presa bugeta afaceri de 30 milioane euro pentru anul trecut.
Care sunt faptele si cifrele marketingului firmei Dedeman – liderul de piata incontestabil?
1. Dedeman investeste masiv in publicitate outdoor
În 2012, rețeaua Dedeman a fost cel mai mare consumator de outdoor din categoria magazinelor „Do it yourself” (DIY), cu 4.776 de fețe publicitare din totalul celor 9.080 de fețe publicitare reprezentand reclamele magazinelor de bricolaj. (potrivit studiului „Monitorizarea Investișiilor în Publicitatea OOH” (MIPOOH), realizat de BRAT, în perioada 16 aprilie – 31 decembrie 2012)
2. Dedeman are creativitate si curaj in promovarea utilizata
In 2007 reclamele lor outdoor erau controversate si chiar au fost criticate de catre biserica:
&
Iar in prezent imaginea lor pastreaza umorul rimat si prezinta si oferte promotionale atractive:
3.Dedeman isi construieste noi spatii de vanzare atacand noi teritorii
In prezent, conform bazei de date cu santiere din Romania – www.raportuldeinvestitii.ro – , doar DEDEMAN are in lucru santiere privind extinderi de noi magazine. Clientii IBC Focus au acces exclusiv la informatii privind locatia, stadiul investitiei precum si date de contact de la Investitor, Antreprenori si Arhitect.
4. Dedeman crede in promovarea online si Facebook
in 2013 Dedeman a lansat propriul magazin online si conduce detasat la numarul de fani in reteaua de socializare Facebook:
Compania | Numar de fani pe Facebook in 3 iulie 2013 |
Dedeman | 226.760 |
Praktiker Romania | 95.915 |
Ambient | 56.300 |
BRICOSTORE ROMANIA | 28.731 |
Hornbach Romania | 26.034 |
Arabesque | 17.694 |
Surse utilizate in realizarea acestui articol:
Site-ul Ministerului de Finante al Romaniei
http://www.wall-street.ro/articol/Companii/146673/ambient-sibiu-a-raportat-afaceri-de-150-mil-euro-in-2012.html
http://www.wall-street.ro/articol/Companii/132783/milioane-din-bricolaj-cat-vinde-leroy-merlin-in-romania.html
http://www.economica.net/dezastru-in-bricolaj-doar-doua-companii-mai-au-profit_56122.html
http://www.freedigitalphotos.net
http://www.forbes.ro/Dedeman-a-fost-constructorul-care-a-consumat-cel-mai-mult-outdoor_0_6849.html
www.raportuldeinvestitii.ro
www.facebrands.ro