Contextul pandemic produce modificări structurale pe segmentele retail și industrial. În contextul creșterii accelerate a vânzărilor online, retailul de proximitate și segmentul logistic sunt în plină dezvoltare.

sursă: www.capital.ro

„Piața totală de E-Tail – produse fizice tangibile – din România a ajuns la final de 2020 la valoarea de 5,6 miliarde EUR, o creștere de 30% față de anul anterior. Vânzările zilnice s-au ridicat la un nivel de 15 milioane EUR”, a declarat Raluca Radu, Co-organizator GpeC (Gala Premiilor E-Commerce) în cadrul conferinței de presă organizate de Bucharest Real Estate Club.

Așadar, majorările înregistrate în 2020 îndeamnă dezvoltatorii să investească în proiecte retail de proximitate de dimensiuni mai mici și în noi parcuri logistice. Huburile din proximitatea A1 și A3 devin cele mai importante zone din București pe segmentun industrial.

Există în continuare cerere pentru proiecte logistice de dimensiuni mari, declară  Dana Bordei, Commercial Director, WDP România: „Operațiunile e-commerce schimbă paradigma în logistic. Marii jucători din e-commerce vor genera în continuare cerere pentru formate logistice tip XXL hubs, precum și pentru platforme cross-docking”

„Companiile de retail și e-commerce au închiriat în 2020 spații cu o suprafață cumulată la nivelul întregii țări de peste 400.000 mp. Capitala rămâne zona cea mai atractivă, cu o pondere de 65% în volumul tranzacționat anul trecut. Proximitatea are un impact major asupra obiceiurilor consumatorilor; în consecință, operatorii alimentari au rămas destul de activi, asigurând noi locații în apropierea celor mai dense hub-uri rezidențiale, în timp ce dezvoltatorii s-au concentrat și asupra parcurilor mici, cu un amestec limitat de comerț cu amănuntul și servicii,” a declarat Cristi Moga, Head of Reserach Cushman & Wakefield Echinox.