sursa poza

Dezvoltatorul spaniol Gran Via, proprietarul a trei foste fabrici din Bucureşti, a decis să vândă circa 4 ha din terenul de 6,5 ha pe care îl are în Constanţa, unde programase construcţia a 2.900 de apartamente. Motivul: supremaţia retailului faţă de rezidenţial pe timp de criză.

Nu mai este un secret faptul că investitorii imobiliari spanioli au fost puternic loviţi de criza financiară. Dacă adăugăm la acest aspect şi lipsa de finanţare pentru proiecte rezidenţiale de proporţii în România este lesne de înţeles de ce multe planuri măreţe au fost date uitării. În această situaţia este şi proiectul Flamenco Residences din Constanţa. Gran Via a cumpărat lotul de 65.212 mp când piaţa imobiliară se apropia de cote maxime şi nu a reuşit decât să realizeze lucrările de viabilizare ale terenului şi fundaţia primei faze a proiectului, ce trebuia să cuprindă 1.000 de apartamente.

„Încercăm să vindem o parte din terenul de la Constanţa. Cel mai probabil va fi vândut unui operator de retail, pentru că sunt singurii care mai cumpără în această perioadă. La Bucureşti am fi dispuşi să vindem porţiuni mai mici, de genul celei vândute către Lidl, pentru a finanţa o parte din construcţii. La Constanţa regândim prima etapă. În funcţie de cerere ar putea fi o clădire de birouri sau tot rezidenţial. Noi înclinăm spre rezidenţial. Vom reduce suprafeţele apartamentelor şi cred că vor rămâne în final circa 800 de unităţi“, a declarat pentru Capital Antoanela Comşa, directorul general al Gran Via România.

Proiectul spaniolilor prevedea, pentru prima etapă, dezvoltarea a cinci turnuri cu 19 şi 20 de etaje care să cuprindă un total de 1.000 de apartamente. Această etapă urma să aibă o suprafaţă construită desfăşurată supraterană de 93.715 mp şi o suprafaţă construită desfăşurată subterană de 21.971 mp. Acum la limita proprietăţii Gran Via a fost construit Maritimo Shopping Center, peste drum funcţionează o unitate Metro şi la cinci minute depărtare este centrul comercial TOM, care cuprinde Carrefour şi Bricostore.

sursa