Automatizarea spațiilor industriale: tendințele anului 2021
În ciuda perturbărilor evidente cauzate de COVID-19, viitorul producției pare luminos. Potrivit sondajului Asociației Naționale a Producătorilor (NAM) din SUA pentru al treilea trimestru al anului 2020, 66% dintre respondenți sunt pozitivi în ceea ce privește perspectivele companiei lor în acest an, cu creșteri preconizate în vânzări, ocuparea forței de muncă, rata de creștere a producției și salarii.
Cel mai recent raport al Institutului Managementului Aprovizionării (ISM) arată că activitatea economică din sectorul manufacturier a crescut semnificativ în octombrie 2020. De fapt, economia generală a înregistrat a șasea lună consecutivă de creștere, cea mai puternică majorare a producției din America în ultimii doi ani.
Afișând dorința de adaptare și un anumit grad de rezistență, producătorii implementează strategii care s-ar putea transforma în formula câștigătoare pentru un 2021 de succes. Iată câteva trenduri în acest sens:
Robotică avansată
Multe fabrici de producție s-au trezit în situații nefavorabile din cauza restricțiilor și necesițății de a muta o parte dintre angajați în sistem de muncă remote. Cu toate acestea, clădirile au necesitat întreținerea obișnuită și servicii suplimentare, precum dezinfectarea zilnică și întreținerea suplimentară a echipamentelor împinse la limită pentru a satisface creșterea cererii sau pentru a compensa pierderea productivității.
Pentru a face acest lucru, reducând în același timp personalul la fața locului, companiile s-au orientat din ce în ce mai mult spre roboți. Așa se face că prețurile acțiunilor pentru robotica avansată au crescut în 2020.
Un studiu al Grupului MPI relevă faptul că 34% dintre producători intenționează să încorporeze tehnologia IoT în procesele lor. Prin urmare, această tendință va continua probabil în 2021, companiile achiziționând roboți avansați pentru automatizarea sarcinilor de rutină și respectarea reglementărilor privind distanțarea socială.
Lanțuri de aprovizionare fiabile
Vă amintiți zilele în care hârtia igienică și dezinfectantul pentru mâini erau lux? În timpul carantinei, oamenii din întreaga lume au experimentat direct consecințele lanțurilor de aprovizionare complexe care se bazează puternic pe o anumită zonă geografică.
Pentru a împiedica acest lucru să se întâmple din nou, producătorii trebuie să caute să elimine dependențele de sursă unică prin diversificarea lanțurilor de aprovizionare în 2021. Vom asista la o trecere de la aprovizionarea globală la regională, producătorii furnizând materii prime mai aproape de casă.
În plus, companiile vor trebui, de asemenea, să investească în soluții de gestionare a stocurilor care să ofere vizibilitate pe toate nodurile lanțurilor lor de aprovizionare. În acest fel, producătorii vor putea redirecționa sarcinile rapid dacă un nod nu este în măsură să îndeplinească o comandă.
Producție sustenabilă
Anul viitor, presiunea consumatorilor și a guvernelor vor împinge producătorii să-și intensifice eforturile de a produce în mod sustenabil. Cercetările recente HIS Markit arată că pandemia a consolidat politicile existente cu privire la emisiile de carbon, Canada, Uniunea Europeană, Marea Britanie și China fiind în frunte. De fapt, potrivit Energy Information Administration (EIA), consumul de energie regenerabilă din SUA a depășit consumul de energie pe bază de cărbuni pentru prima dată în peste 130 de ani, ceea ce înseamnă că sustenabilitate va continua să fie în centrul agendelor investitorilor.
Acum, un număr din ce în ce mai mare de corporații globale pledează pentru sustenabilitate. Apple, de exemplu, a anunțat în iulie 2020 că se așteaptă ca toate lanțurile de aprovizionare și produsele sale să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030. Se așteaptă ca un număr tot mai mare de companii să urmeze exemplul și să lanseze inițiative similare în 2021.