Ghiduri și Sfaturi

Cel mai nou membru al familiei STILL iGo: O solutie de convoi industrial automat!

STILL a prezentat solutii de automatizare inteligente la targul international LogiMAT 2017 – in perioada 14-16 martie!

În cei 15 ani de existență, târgul internațional pentru distribuție, și fluxul de materiale și informații LogiMAT a fost organizat în Stuttgart sub motto-ul “Dând formă schimbării. Digital – Conectat – Inovator”. Fidel acestui motto, standul STILL la acest târg, B41 în hala 8, a oferit vizitatorilor o incursiune în lumea soluțiilor inteligente de logistică internă, respectiv o demonstrație pe viu a sistemelor automate din generațiile viitoare.

Cel mai nou membru al familiei iGo – o soluție de convoi industrial automat, a fost  sub lumina reflectoarelor. STILL utilizează acest exemplu pentru a demonstra practic modul în care, în viitor, convoaiele pot fi utilizate pentru a implementa sisteme inteligente de alimentare a unui proces de producție. O altă vedetă a târgului, membru al familiei iGO, a fost iGo neo CX 20. Acest vehicul nu doar demonstrează faptul că specialistul în soluții pentru intralogistică este cu un pas în față în ceea ce priveşte independența, dar în același timp prezintă direcția în care vor evolua lucrurile. Intralogistică 4.0. Made by STILL: este pur și Simplu Inteligentă!

still3STILL a prezentat pentru prima dată sistemul de convoi industrial tip LiftRunner cu o varietate de vehicule trăgătoare, rame și tipuri de cărucioare la târgul internațional CeMAT 2016. În cadrul aceluiași târg a fost expus și un proces de încărcare și descărcare automată, realizat cu ajutorul unor rame model C, care utilizau două perechi de lame telescopice dublu acționate, cu o capacitate de transport de până la 1.000 kg. Pentru a demonstra competența în domeniul logisticii Lean, compania a făcut un pas decisiv înainte cu un convoi industrial complet automatizat.

Herbert Fischer, șeful diviziei pentru convoaie industriale al STILL GmbH explică: „La târgul internațional LogiMAT prezentăm un pas fundamental în viitor prin demonstrarea a ceea ce este posibil din punct de vedere tehnologic în domeniul utilizării convoaielor industriale. Obiectivul a fost acela de a utiliza automatizarea pentru a concepe mai eficient procesele clienților noștri, astfel încât aceștia să poată obține o reducere a costurilor. Prin utilizarea soluției noastre inovatoare de convoaie industriale, putem realiza un flux complet automatizat de materiale până la banda de producție, prin aceasta realizând alimentarea comandată ciclic a liniilor de producție mai inteligentă și mai economică.”

Soluția de automatizare prezentată la târgul internațional LogiMAT prezintă toate stațiile definite în fluxul de materiale în formă complet automată – de la încărcarea convoiului, în punctul de plecare, la călătoria acestuia pe la stațiile individuale de pe linia de producție, până la stația finală de descărcare. Aceasta este compusă dintr-o transpaletă automată cu operare la mare înălțime STILL EXV pentru încărcarea și descărcarea stațiilor, un trăgător automatizat care conduce convoiul, rame model E automatizate standard și stații de transfer. Acestea reprezintă nucleul soluției de convoi industrial oferită de STILL. Rama model E conține tehnologia benzilor transportoare prin cele două șine cu role acționate electric în locul unui cărucior. Căruciorul automat model „E” este tractat până în fața stației de transfer pentru a fi descărcat sau pentru a primi sarcina. Prin coborâre și poziționare, doi senzori asigură contactul dintre căruciorul model „E” și stația de transfer. Acționarea elementelor tip bandă transportoare inițializează procesul de încărcare și descărcare. Un alt senzor oprește acționarea elementelor transportoare, asigurând în același timp finalizarea operației de încărcare sau de descărcare.

still2

Rama model E automatizată și stația de transfer pot fi utilizate de asemenea și în combinație cu un vehicul trăgător operat manual, în special pentru încărcarea sau descărcarea sarcinilor mari la stațiile individuale din linia de producție. În acest caz, o soluție tip convoi industrial clasic nu ar fi fost potrivită în trecut, datorită faptului că în cazul utilizării unui convoi industrial operat manual, sarcina de încărcare este restricționată la aproximativ 500 kg pe fiecare ramă, iar această restricție se datorează faptului că sarcina este împinsă manual pe și de pe cărucior. STILL oferă noi opțiuni clienților săi prin intermediul cărucioarelor automate model „E” și a stațiilor de transfer. Acum, cu ajutorul unui convoi industrial, la postul de producție pot fi transportate materiale în greutate totală de până la 1,5 tone pentru fiecare cărucior.

Soluția unui convoi industrial complet automatizat, prezentată de STILL la târgul internațional LogiMAT, reprezintă o opțiune pentru companiile care au nevoie să mute în principal sarcini mari, sau care doresc să micșoreze efortul depus de angajați.

În acest caz, convoiul industrial cu rame model E își începe turul prin deplasarea în mod automat la stațiile de încărcare de mare capacitate și poziționarea precisă a ramelor model E în fața stațiilor de transfer pe care sunt plasați paleți încărcați. Acești paleți au fost luați de pe raft și plasați în stațiile de transfer prin intermediul unei transpalete automate cu operare la mare înălțime STILL EXV. În acest moment începe încărcarea paleților pe ramele model E. Atunci când toate ramele model E din componența convoiului au fost încărcate, acesta își începe turul de distribuție – adică distribuirea materialelor pe linia de producție. Odată ajuns la prima stație, paletul cu materiale este descărcat în mod automat prin intermediul unei stații de transfer. În momentul ajungerii la stația următoare, rama model E, care în acest moment este goală, preia în același mod un palet gol. În momentul în care convoiul a parcurs traseul pe la toate stațiile de pe linia de producție și a distribuit paleții cu materiale, respectiv a preluat paleții goi, acesta aduce paleții goi la stația de încărcare, descarcă acești paleți și preia paleții încărcați pregătiți pentru următorul tur.

still1

Herbert Fischer declară că „în acest moment, cu soluția de convoi industrial automatizat de la STILL, chiar și sarcinile grele pot fi incluse în traseul de alimentare al convoiului. În acest sens, elementele care caracterizează convoiul industrial automatizat oferit de STILL sunt înalta siguranță și fiabilitate a procesului, ușurința gestionării acestuia, respectiv costurile reduse de implementare.”

În procesul de configurare a portofoliului propriu de automatizări iGo, STILL se axează și pe nevoile clientului care este la fel de implicat ca și noi în toate etapele de dezvoltare. Christian Fischer, şeful departamentului de management al produsului & soluții de automatizare declară că „Dorim să proiectăm Intralogistics 4.0 în cooperare cu clienții noștri. Din acest motiv, cunoașterea în amănunt a proceselor clienților noștri este atât de importantă. Automatizarea, sau chiar o soluție autonomă, se bazează întotdeauna pe un echipament STILL produs în serie, pentru că acest lucru nu doar oferă clientului un produs premium de calitate dovedită, ci și un înalt nivel de flexibilitate, din moment ce poate opera oricând echipamentul în modul manual.

În ultimul an, STILL a depășit deja granițele, transformând un vehicul automat simplu întru-un membru inteligent al echipei, care interacționează cu mediul din jur, acesta fiind echipamentul de comisionare cu funcționare autonomă iGo neo CX 20. iGo neo se poate deplasa în mod inteligent recunoscând mediul înconjurător și operatorul său, urmându-l pe acesta din urmă. Spre diferență de un transportor automat, așa numitul AGV, care se deplasează de-a lungul unui traseu rigid predefinit, si care nu poate în mod independent să evite obstacolele din drumul său, transportorul autonom STILL nu doar că evită fără nici o problemă obstacolele, de exemplu alte vehicule industriale sau persoane, dar acesta poate să își adapteze viteza la ritmul de mers al operatorului, respectiv poate să se poziționeze întotdeauna optim, din punctul de vedere al operatorului. „Cu ajutorul autonomiei și a capacităților cognitive ale echipamentului STILL iGo neo CX 20, am creat noi oportunități care ne permit să implementăm mult mai eficient în viitor procesele logistice, de exemplu comisionare. În același timp, acest echipament ne-a adus cu un pas decisiv mai aproape de țelul implementării conceptului de intralogistică adaptivă într-o perioadă de plină dezvoltare a digitalizării.”

Este important să se rețină faptul că tehnologia autonomă nu este competitorul tehnologiei automatizate. Dimpotrivă, STILL dorește să aducă împreună aceste două lumi. Astfel, conceptul unui convoi industrial autonom, de exemplu, este în viitor ușor imaginabil. Plecând doar de la principiul modular iGo: Clientul ne descrie procesele sale iar noi găsim echipamentul cel mai potrivit, în gama noastră de produse și îl combinăm cu tehnologia adecvată pentru a automatiza procesele acestuia. STILL implementează acest concept prin concentrarea în întregime asupra soluțiilor bazate pe produs.

STILL oferă soluții intralogistice personalizate, și implementează o colaborare inteligentă între stivuitoare și tehnologiile, programele și serviciile de gestionare a depozitului. Creația realizată în 1920 de fondatorul Companiei, Hans Still, cu ajutorul unei cantități mari de creativitate, spirit antreprenorial și calitate, s-a dezvoltat în scurt timp într-o marcă puternică, bine cunoscută în toată lumea. În zilele noastre, aproximativ 8000 de specialiști în cercetare și dezvoltare, producție, marketing și servicii lucrează având drept singur scop acela de a satisface nevoile clienților din întreaga lume. Factorii cheie ai succesului companiei sunt produsele deosebit de eficiente, de la oferte complete specifice sectorului de activitate pentru intreprinderi mici și mari, până la programe de logistică asistată de calculator pentru managementul eficient al depozitului și a fluxului de materiale. Vă rugăm să vizitați STILL și pe internet la adresa www.still.ro sau pe Facebook la adresa www.facebook.com/still.




Related Articles

Back to top button