Interviuri experti

Interviu cu doamna Daniela Mustocea, Director General HTI International: Capitalul cel important intr-un business este capitalul uman

Cine se ascunde în spatele unui brand puternic? Oamenii, clienții, furnizorii și toți cei care au înțeles locul, rolul și importanța lui pe piață, ne-a spus într-un interviu acordat în exclusivitate IBC Focus, doamna Daniela Mustocea, Director General al companiei HTI International Romania, companie specializată în furnizarea de produse pentru lucrări edilitare: instalații de apă și gaz, de pregătire și tratare a apei. Nu există o rețetă clară a succesului, soluțiile ieftine sunt cele care creează rapid doar probleme, iar piața a început să înțeleagă din ce în ce mai mult importanța calității și a investiției pe termen lung. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care ni le-a împărtășit doamna Mustocea în interviul amplu pe care vă invităm să îl lecturați în rândurile următoare.

Conform analizei Top 100 Antreprenori Generali în Construcții din România, sectorul construcțiilor este în continuare un sector dominat de bărbați, ponderea firmelor care au cel puțin o femeie în conducere fiind de doar 27%. Așadar, prezența unei femei la conducerea uneia dintre cele mai puternice companii care oferă soluții în domeniul infrastructurii este în sine o victorie.

Pentru început, suntem curioși să aflăm cum vedeți dumneavoastră piața construcțiilor în prezent, având în vedere că aveți deja ani buni de experiență în domeniu?

Am să mă refer în principal la proiectele de infrastructură, apă potabilă și uzată. Este un subiect urmărit de toată lumea având în vedere că noua serie de proiecte pe fonduri europene se referă la perioada 2014-2020, iar noi suntem în 2018 și nu s-au întâmplat foarte multe până acum. Vorbim până acum de 44 proiecte infrastructură/apă uzată în valoare de 6 mld. euro și 22 de proiecte fazate orientate spre apă și canalizare regională.

Din păcate, deși ar trebui să avem experiența fondurilor anterioare, derularea fondurilor prezente este mult mai greoaie. Ca toți cei implicați în acest domeniu îmi doresc ca începând din acest an lucrurile să se accelereze deoarece sunt extrem de multe proiecte frumoase și avem nevoie cu toții de finalizarea lor. Rămân încă optimistă deoarece în România mai avem foarte multe de construit!

Dacă ar fi să alegeți, care considerați că ar fi 3 ingrediente de bază care stau la baza ”rețetei succesului” într-un business?

Nu cred că există o rețetă  a succesului… Dacă ar fi să cuprind cei 10 ani în 3 cuvinte acestea ar fi: succes, dăruire și respect. Pentru orice afacere succesul este un țel, noi am încercat să atingem acest țel dăruind clienților și furnizorilor ceea ce au avut nevoie și am făcut-o cu respect!

Am citit un interviu în care spuneați că primul moment de ascensiune l-ați trăit atunci când piața a început să înțeleagă noțiunea de „dealer”. Cât de mult s-au schimbat lucrurile de atunci?

Având ca firmă mamă unul dintre cei mai mari dealeri de pe piața germană, cu sigurantă a fost o provocare în urmă cu 10 ani să dezvolți și mai ales să adaptezi la piața noastră înțelesul cuvântului DEALER. De la bun început am încercat să creez un concept nu doar cifre, am încercat să creez un nume: HTI INTERNATIONAL ROMANIA.

În spatele acestui nume există oameni , există clienți , există furnizori, sunt toți cei fără de care noi nu am fi putut exista dacă nu s-ar fi înțeles locul, rolul și importanța noastră pe piață!

Ne aflăm într-o eră a tehnologiei în care ne petrecem cu toții o mare parte din timp în mediul online. Cât de important considerați că este pentru business-ul dvs să fiți o prezență activă în mediul virtual?

Este extrem de important să avem o prezență activă în mediul virtual, îmi chiar doresc să pot să devin dealerul care să poată satisface cerințele clienților și pe baza comenzilor online.

Revenind la experiența dumneavoastră, care considerați că au fost cele mai reprezentative top 3 proiecte din 2017 în care v-ați implicat?

În 2017 nu pot să numesc proiecte reprezentative pentru că în specificul nostru de bază acestea au lipsit cu desăvârșire.

Știm că mizați foarte mult pe ideea de calitate și profesionalism, dar de multe ori clienții solicită soluții rapide. Cât este de dificil să vă adaptați nevoilor clienților și să oferiți soluții calitative și în același timp rapide?

Solutiile rapide sunt întotdeauna cele calitative. Calitatea solutiilor are întotdeauna în vedere minimalizarea eforturilor și a timpului, reducerea manoperei și durata de viață mai mare. Soluțiile ieftine sunt cele care crează rapid doar probleme.  Piata a început din ce în ce mai mult să înțeleagă importanța calității și a investiției pe termen lung. Lupta continuă cu cei care înțeleg  prin calitate doar preț.

Care sunt obiectivele companiei pentru anul 2018?

Obiectivele companiei pentru 2018 sunt bineînțeles revenirea la un nivel sănătos al cifrei de afaceri și a rezultatului. Ultimii 2 ani extrem de dificili în infrastructură din cauza investițiilor întârziate au dus la o scădere semnificativă a celor doi indici.

Am de asemenea în vedere dezvoltarea afacerii în domeniul industriei dar și al aplicațiilor în agricultură (irigații, ferme) presupunând totodata orientarea spre noi produse și producători, spre clienți noi, cu angajați ambitioși și motivați.

Revenind puțin la experiența dumneavoastră profesională. Ați reușit de ani buni să conduceți HTI România înspre succes în ciuda schimbărilor care apar zi de zi. Dacă ar fi să atribuiți succesul obținut unui singur lucru, care ar fi acesta și de ce?

Așa cum am menționat anterior, un business nu este susținut doar de manageri , dacă reușești să creezi un colectiv de oameni profesioniști care iubesc ceea ce fac și sunt realmente implicati , obstacolele sunt depășite mult mai ușor. Viața în vânzări nu este ușoară și cu siguranță nu poate fi anostă, dar îti aduce foarte multe satisfacții. Așadar, nu vreau să sune a citat dar, capitalul cel important într-un business consider că îl reprezintă capitalul uman.

Spuneați într-un interviu că fiecare an petrecut la HTI România a însemnat o investiție, fie că a fost vorba de timp, bani sau resurse umane. Cât a fost de dificil să faceți acest lucru și, cel mai important, cât de mult a contat acest lucru în obținerea rezultatelor?

O investitie nu este niciodata usoara si este esentiala in obtinerea rezultatelor .Intr-un secol in care totul se intampla cu rapiditate cel mai dificil lucru este sa reusesti sa pastrezi ritmul cu cat mai putine greseli. Oamenii asteapta schimbari , noutati si cum poti face asta fara flexibilitate ,fara noutate ,fara investitii  .  Atat angajatii cat si clientii trebuie sa traiasca sentimentul ca firma are mereu ceva de oferit .Bineinteles este extrem de dificil sa decizi ce fel de investitie este portivita ,care este momentul cel mai potrivit si daca merita riscul.

De cele mai multe ori trebuie să ai curajul să-ți asumi riscurile, să iei deciziile și să fii convins că-ți atingi targhetul propus…asta presupune și feeling și convingere.

Dacă ar fi să facem o călătorie în viitor, pentru ce v-ar plăcea să își aducă aminte lumea de HTI România peste 20 de ani?

Peste 20 de ani, în primul rând aș vrea să nu se vorbească despre noi la momentul trecutului.PARTENER cred că ar fi cuvântul pe care aș vrea să-l asocieze în memoria lor cu HTI .

Pentru final, am păstrat o curiozitate. Să presupunem că mâine ar trebui să alegeți un alt domeniu de activitate diferit față de cel în care activați acum. Care ar fi acesta și de ce?

Deși poate pare ciudat, deși nu am experiență absolut deloc , mi-am dorit întotdeauna să am o fermă în jurul căreia să dezvolt și o activitate de turism. Nu am avut nici măcar bunici la țara și îmi invidiam colegii care plecau în vacante “la țară la bunici “.

Dacă pot descrie tabloul din mintea mea  ar arata cam așa: o pensiune rustică într-o vale liniștită , înconjurată de munți și neapărat pe lângaă animalele din fermă, o herghelie de cai. Ce poate fi mai frumos?




Related Articles

Back to top button