Stiri

Piata de bricolaj din Romania 2013 si ce putem invata de la liderul ei

Conform calculelor realizate de IBC Focus, piata de Bricolaj din Romania a crescut cu cca. 5% in 2012 fata de anul 2011, trecand de pragul de 7 miliarde RON.

Doua treimi (65%) din piata de bricolaj din Romania este controlata de firme romanesti (Dedeman, Arabesque si Ambient).

Iata cum se imparte piata detinuta de cei mai importanti jucatori din piata:

Iata cum arata cifrele de afaceri realizate de companiile din piata in 2012:

Lupta nu este usoara si doar 4 companii au reusit in 2012 sa obtina si profit. Iata evolutia principalilor jucatori:

Compania Cifra de afaceri 2012 ron Evolutie cifra de afaceri Valoare  profit 2012 Evolutie profit
Dedeman 2.400 milioane Crestere 19,5% 258,7 milioane ron Crestere cu 25,8%
Hornbach 402 milioane Crestere 12% 3,36 milioane ron
Arabesque 1.564 milioane Scadere cu cca 8% 42,6 milioane de lei Crestere cu 22%
Ambient 667 milioane Crestere cu 14% ? In 2012 compania a revenit pe profit, dupa patru ani de pierderi
bauMax 545,8 milioane Scadere cu 4,9% –          98,5 milioane
Praktiker 649,5 milioane Scadere cu 1,8% –          71,8 milioane
Obi România 182,3 milioane Crestere cu  2,1% –          56,6 milioane
Bricostore 641 de milioane Crestere cu 4,7% –          14,5 milioane
Mr Bricolage 63,4 milioane Scadere cu 10% –          11,3 milioane

In Romania pe piata de bricolaj mai activeaza si Leroy Merlin, care conform declaratiilor din presa bugeta afaceri de 30 milioane euro pentru anul trecut.

Care sunt faptele si cifrele marketingului firmei Dedeman – liderul de piata incontestabil?

1. Dedeman investeste masiv in publicitate outdoor
În 2012, rețeaua Dedeman a fost cel mai mare consumator de outdoor din categoria magazinelor „Do it yourself” (DIY), cu 4.776 de fețe publicitare din totalul celor 9.080 de fețe publicitare reprezentand reclamele magazinelor de bricolaj. (potrivit studiului „Monitorizarea Investișiilor în Publicitatea OOH” (MIPOOH), realizat de BRAT, în perioada 16 aprilie – 31 decembrie 2012)

2. Dedeman are creativitate si curaj in promovarea utilizata

In 2007 reclamele lor outdoor erau controversate si chiar au fost criticate de catre biserica:

&

 

 

Iar in prezent imaginea lor pastreaza umorul rimat si prezinta si oferte promotionale atractive:

 

3.Dedeman isi construieste noi spatii de vanzare atacand noi teritorii

In prezent, conform bazei de date cu santiere din Romania – www.raportuldeinvestitii.ro – , doar DEDEMAN are in lucru santiere  privind extinderi de noi magazine. Clientii IBC Focus au acces exclusiv la informatii privind locatia, stadiul investitiei precum si date de contact de la Investitor, Antreprenori si Arhitect.

4. Dedeman crede in promovarea online si Facebook

in 2013 Dedeman a lansat propriul magazin online si conduce detasat la numarul de fani in reteaua de socializare Facebook:

Compania Numar de fani pe Facebook in 3 iulie 2013
Dedeman 226.760
Praktiker Romania 95.915
Ambient 56.300
BRICOSTORE ROMANIA 28.731
Hornbach Romania 26.034
Arabesque 17.694

 

Surse utilizate in realizarea acestui articol:

 

Site-ul Ministerului de Finante al Romaniei

http://www.wall-street.ro/articol/Companii/146673/ambient-sibiu-a-raportat-afaceri-de-150-mil-euro-in-2012.html

http://www.wall-street.ro/articol/Companii/132783/milioane-din-bricolaj-cat-vinde-leroy-merlin-in-romania.html

http://www.economica.net/dezastru-in-bricolaj-doar-doua-companii-mai-au-profit_56122.html

http://www.freedigitalphotos.net

http://www.forbes.ro/Dedeman-a-fost-constructorul-care-a-consumat-cel-mai-mult-outdoor_0_6849.html

www.raportuldeinvestitii.ro

www.facebrands.ro




Related Articles

Back to top button