Stiri

Teraplast a cumpărat o fabrică de panouri sandwich din Serbia

Producătorul de materiale de construcţii Teraplast a cumpărat cu 4,3 mil. euro producatorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Piaţa panourilor din Serbia este estimată la un volum de 2,3 milioane mp, din care producţia locală reprezintă 20%, diferenţa fiind importuri. Spre comparaţie, în România producţia locală reprezintă aproximativ 80% din totalul pieţei şi dispune de nouă fabrici de panouri termoizolante.
Teraplast a anunţat va investi anul acesta 11 mil. euro în Serbia, sumă ce include valoarea achiziţiei fabricii, investiţii de 2,7 mil. euro în dezvoltare şi capital de lucru de 4 mil. euro.

Compania achiziţionată are o capacitate de producţie similara celei a subsidiarei TeraSteel, adică 2,2 milioane mp/an, şi aceleaşi utilaje. Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei. Aceste pieţe au în 2017 un potenţial de 9,6 milioane mp, adică aproximativ 153 milioane euro, potrivit estimărilor Teraplast.

Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiara TeraSteel (producător de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale grupului) şi Politub (producător de ţevi din polietilenă).

Grupul şi-a bugetat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei şi un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017, Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei şi EBITDA de 6,6 milioane lei.




Related Articles

Back to top button