Utile: cum să organizați corect un spațiu industrial?
Înființarea unui depozit într-un mod eficient și organizat este benefică din mai multe motive. Nu numai că ajută la controlul stocurilor și la gestionarea timpului, dar și eficientizează întregul proces de desfășurare a activității, de la comandare și stocare, până la extragere și expediere.
Iată câteva sfaturi pentru organizarea corectă a depozitului dumneavoastră:
Creați un plan al clădirii
Primul pas în organizarea depozitului este să creați un plan al clădirii. Acest lucru vă permite să vedeți unde doriți să stocați articole, precum și orice limitări de spațiu fizice ale clădirii în sine. Punerea pe hârtie a planului înainte de a-l pune în practică vă ajută să vizualizați sistemul utilizat și să fiți pregătiți pentru orice obstacole care pot apărea. Este important să vă asigurați că sistemul dumneavoastră este ușor de înțeles și de utilizat de către alții, astfel încât angajații să poată fi instruiți cu ușurință și să nu aibă probleme în a-l pune în practică.
Când vă creați planul, veți dori să grupați elementele asemănătoare împreună. În cadrul acestei grupări de articole, vă recomandăm să aplicați regula 80-20. Creați un spațiu în depozitul dumneavoastră pentru articolele care cuprind 20% din vânzări pentru 80% din comenzi, astfel încât acestea să fie mai ușor de ales. S-ar putea să fie nevoie de un pic de muncă în avans, dar această organizare din depozit poate crește drastic productivitatea. Este important ca această zonă să poată găzdui niveluri ridicate de trafic, deoarece va fi utilizată des.
Selectați soluții de depozitare și rafturi
Veți dori să selectați sisteme de depozitare care să se potrivească nevoilor dumneavoastră. Concentrați-vă pe calitate și cantitate. Doriți să aveți suficient spațiu de stocare care va rezista. Rafturile pentru depozite sunt alegerea ideală pentru fundamentarea organizării depozitului, dar există mai multe tipuri diferite de rafturi pentru depozite.
Cea mai bună alegere, desigur, depinde de natura operațiunii, de dimensiunea și volumul produselor care circulă prin instalația dumneavoastră și de alte considerații. De exemplu, raftul Cantilever al companiei Dexion este o alegere foarte bună dacă doriți să depozitați obiecte lungi de greutate medie într-un spațiu compact și ordonat. De asemenea, rafturile modulare MEA Metal oferă o stabilitate excelentă și pot fi produse în mărimi atipice.
Etichetează rafturile, containerele și alte active de organizare a depozitelor
Etichetați orice element înainte de a-l aduce în depozit. Soluțiile de etichetare pentru depozite sunt concepute special pentru a satisface nevoile unice ale depozitului, oferind opțiuni personalizate, de la etichete retroreflectante cu rază lungă de acțiune până la etichete de depozitare frigorifică, semne suspendate pentru depozite, etichete pentru rafturi pe mai multe niveluri și semne pentru docuri și uși exterioare. Selectând soluția potrivită, alegerea și ambalarea vor fi simplificate iar eficiența organizațională va crește în general.
Maximizați utilizarea spațiului
Atunci când vă organizați depozitul este important să profitați la maximum de tot spațiul pe care îl aveți, incluzând și cel vertical. Stivuirea articolelor sau utilizarea rafturilor stivuite nu numai că maximizează spațiul, dar ajută și la crearea unui depozit mai curat și mai organizat. Apelați la Elmas pentru gama completă de stivuitoare cu motorizare diesel sau gaz, electrostivuitoare, transpalete și echipamente de depozitare.
Plasarea articolelor cumpărate mai puțin frecvent mai sus, pe culoare înguste sau în zonele mai greu accesibile din depozit vă poate ajuta să maximizați atât spațiul, cât și productivitatea, făcând articolele mai solicitate să fie mai ușor de accesat și în imediata apropiere a docului de încărcare. Dimensiunea și greutatea produsului vor fi, de asemenea, un factor determinant major în modul în care alegeți să vă organizați depozitul.
Programați întrețineri regulat
Păstrați-vă depozitul organizat programând sesiuni de curățenie frecvente și asigurându-vă că nu există articole pe culoare. Ar trebui să puteți merge prin orice parte a depozitului aproape în orice moment, fără obstacole. Având la dispoziție politici și proceduri pentru inventarul de intrare și de expediere, vă veți asigura că depozitul este organizat și că inventarul este contabilizat cu exactitate.
Efectuați audituri și revizuiri periodice
În cele din urmă, veți dori să revizuiți periodic sistemele de gestionare a stocurilor și de organizare a depozitelor pentru eficiență. Verificați dacă membrii personalului au o cale funcțională de flux, identificați (și eliminați) orice obstacole și verificați din nou planurile pentru a vă asigura că vă maximizați spațiul.
De asemenea, ați putea identifica probleme potențiale, astfel încât să puteți face mai bine față dacă acestea apar. Cel mai important, asigurați-vă că totul este în regulă și sigur pentru oricine intră în depozit.
Nu are sens să continuați cu un proces nesigur sau care nu funcționează și, făcând check-in-urile regulate o prioritate, puteți vedea cu ușurință ce aspecte ale configurării și procesării inventarului pot fi îmbunătățite. Acest lucru ajută la creșterea productivității și a rezultatelor.