Interviuri experti

Alexandru Avram despre Viitorul Anvelopelor pentru Camioane și Colaborările de Succes ale Contact Tire

În cadrul acestui interviu, Alexandru Avram, directorul executiv al companiei Contact Tire, ne oferă o perspectivă detaliată asupra activității și strategiilor companiei pe piața anvelopelor pentru camioane. Discutăm despre extinderea ofertei către sectorul construcțiilor, avantajele competitive ale anvelopelor comercializate, precum și colaborările de succes cu flotele de transport. Avram ne împărtășește, de asemenea, provocările actuale din industrie, perspectivele de viitor ale pieței și lecțiile valoroase învățate de-a lungul carierei sale.

Ne puteți oferi o scurtă prezentare a companiei Contact Tire și a principalelor tipuri de anvelope pe care le comercializați?

CONTACT TIRE S.R.L. este activă pe piața din România ca unic distribuitor al anvelopelor de camion pentru brandurile GiTi, Jinyu și al jantelor de aliaj Speedline Truck. Misiunea Contact Tire este de a pune la dispoziția clienților noștri anvelope performante, cu cost redus per kilometru și durabilitate ridicată.

Contact Tire este cunoscut pentru furnizarea de anvelope pentru diverse tipuri de vehicule. Cum v-ați extins oferta pentru a include și sectorul construcțiilor?

Sectorul construcțiilor a căpătat un avânt foarte mare în ultimii ani. Apetitul tot mai mare al populației de a achiziționa o locuință nouă și debutul marilor lucrări de infrastructură au făcut ca volumele de anvelope on/off să crească considerabil. Atât GITI, cât și Jinyu, brandurile pe care noi le comercializăm, au probabil cel mai bun randament kilometric în segmentul lor de preț și, odată montată o anvelopă pe care noi o comercializăm, aceasta cu siguranță creează incidența de cumpărare.

Ce avantaje oferă anvelopele comercializate de Contact Tire pentru industria construcțiilor, având în vedere că uzura anvelopelor poate reprezenta un procent semnificativ din costurile de transport?

Într-o piață concurențială, fiecare detaliu contează. După cum ați menționat, într-un top al costurilor unei flote, după salarizare și carburant, urmează anvelopele. Dacă salarizarea și prețul carburantului sunt ferm influențate de piață, în cazul anvelopelor, alegerea unui brand cu un raport foarte bun preț/km poate face diferența între pierdere și profit. Suntem conștienți că în piața transporturilor, în care noi activăm, concurența este foarte mare. Însă alegerea inteligentă a furnizorilor poate face diferența!

Pentru proprietarii de camioane sau de flote, rezistența la rulare este fundamentală, deoarece mijloacele lor de transport parcurg foarte mulți kilometri. Să vorbim despre cifre: cât de mult se poate economisi prin montarea unor anvelope potrivite?

Alegerea anvelopelor potrivite este într-adevăr un aspect foarte important și face diferența. Din testele făcute de către noi, prin alegerea brandului GITI, proprietarii de flote pot economisi până la 10% din costul cu anvelopele. Alegerea brandului este importantă, însă la fel de importantă este și mentenanța anvelopelor pe parcursul utilizării lor. Aici mă refer la presiune, permutarea anvelopelor, dar și regroovarea acestora la finalul vieții. Din experiența noastră, foarte multe anvelope se deteriorează prematur din cauza lipsei de monitorizare după montarea acestora.

Ce game de anvelope dintre cele prezente în portofoliul Contact Tire sunt dedicate constructorilor şi transporturilor în construcţii?

Pentru producătorul GITI, profilele destinate construcțiilor sunt:

  • Pentru axa de direcție: profilul GAM831
  • Pentru axa de tracțiune: profilul GAM686 și GAM687
  • Pentru trailer: profilul GAM851

Pentru producătorul Jinyu:

  • Pentru axa de direcție: profilul JA665
  • Pentru axa de tracțiune: profilul JD758 și JD755
  • Pentru trailer: profilul JA626

Ce ne puteți spune despre colaborările dvs. cu firmele de construcții și cum le sprijiniți activitatea?

Lucrăm cu foarte multe flote, însă am să dau câte un exemplu pentru ambele branduri comercializate: În cazul anvelopelor GITI, clientul cu notorietatea cea mai mare este un client foarte important din Sibiu. Aceasta este probabil cea mai mare flotă din județul Sibiu și suntem mândri că avem o colaborare de peste 6 ani. Pentru brandul JINYU, un client foarte mulțumit este un client foarte important din județul Botoșani, un alt client aproape de sufletul nostru, cu care dezvoltăm un parteneriat de peste 2 ani.

Care sunt principalele provocări cu care se confruntă industria de anvelope și cum reușiți să le depășiți?

În acest moment, principala provocare o reprezintă prețul transportului maritim și durata acestuia. Din cauza tensiunilor din Marea Roșie, navele port-container aleg să ocolească foarte mult și costurile, dar și timpii de livrare cresc considerabil.

Cum vedeți evoluția pieței de anvelope pentru camioane în următorii 5-10 ani?

Consider că piața transportului rutier în următorii 5-10 ani va fi din ce în ce mai selectivă cu furnizorii și produsele comercializate de aceștia. Odată cu îmbunătățirea infrastructurii rutiere, România o să devină o piață interesantă și pentru flotele și companiile mari din vestul Europei, care fie vor dori să transporte mărfuri, să construiască sau să producă în România.

Ce planuri de viitor are Contact Tire pentru a se menține în topul preferințelor clienților?

Ne dorim să rămânem fermi principiilor noastre, care ne-au făcut să creștem ca și companie, dar și ca echipă de la an la an. Ne dorim să fim aici pentru a consilia și a crește împreună cu partenerii noștri.

La finalul acestui interviu suntem curioși să aflăm care este cea mai mare lecție pe care ați învățat-o de când lucrați în această industrie?

Ce am învățat lucrând în acest domeniu este că a da un sfat sincer este de fiecare dată apreciat. Într-un parteneriat, ambele părți trebuie să câștige. Când acest lucru nu se întâmplă, mai devreme sau mai târziu colaborarea se sfârșește.




Related Articles

Back to top button