Pirii Constantin, Director Executiv ICCO FM: ”Focusul pe obiectivele clientilor nostri: de aici pleaca totul”

ICCO Facility Management furnizeaza servicii complete pentru cladiri, dispunand de capabilitati de constructie si renovare pentru proiecte industriale, comerciale si civile de tip Greenfield si Brownfield. Compania implicata in proiecte strategice alaturi de parteneri puternici din piata s-a aflat anul acesta in topul firmelor din domeniul industrial realizat de IBC Focus.

Cum arata piata in prezent si care sunt planurile de viitor ale ICCO Facility Management am aflat de la dl Pirii Constantin, Director Executiv, intr-un interviu acordat in exclusivitate IBC Focus.

Cum arata piata constructiilor din Romania prin prisma companiei ICCO Facility Management?
E o piata ce are multe de oferit. Trecem cu siguranta printr-un boom de dezvoltare, atat pe partea de civile dar si pe partea de industriale, un boom care pentru noi inseamna ridicarea stafetei – eforturi marite pe comercial dar si pe productie. Am certitudinea ca piata constructiilor ne este favorabila in acest moment si luam masuri pentru a ne adapta la ritmul ei.

Care a fost cea mai mare provocare a domeniului in care activati in cursul anului curent?
Lipsa personalului, calificat dar si necalificat. Datorita dezvoltarii segmentului rezidential unde au aparut foarte multi dezvoltatori, personalul a fost atras de acest segment. Desi efectul muncii la negru se diminuase foarte mult, acum, cu noile dezvoltari imobiliare, ne luptam cu aceleasi tendinte pe care le resimteam si in 2008.


Va implicati foarte mult si in actiuni cu puternic impact social. Cat de mult va ajuta aceste actiuni in atingerea obiectivelor companiei?
Intradevar, din 2016 ne straduim sa ajutam, prin diverse actiuni, de caritate sau pur si simplu prin diverse initiative educationale, de formare. In acest sens avem o buna colaborare cu Asociatia Transilvania Expres precum si cu Facultatea de Constructii din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. Sunt pasi marunti spre un obiectiv maret, care nu e legat de obiectivele companiei, si de acela de a nu uita ca suntem oameni, inainte de orice.

Stim deja ca unul din pilonii companiei este dorinta de a deveni un partener strategic pentru marii jucatori din piata. Cat de aproape sunteti de atingerea acestui obiectiv?
Avem deja in portofoliul nostru colaborari de lunga durata cu mari companii care au investit in Romania. Printre acestea, putem sa mentionam Autoliv Romania, partener cu care colaboram de 12 ani, atat local, in Brasov, cat si in tara. Asadar, consideram ca am atins acest obiectiv, dar acest punct ramane deschis in permanenta. Suntem constienti ca a fi un partener strategic presupune eforturi continue, iar noi nu avem de gand sa procedam altfel decat pana acum – cu focus pe indeplinirea obiectivelor clientilor nostri.

Colaborati cu foarte multi specialisti in domeniu, drept urmare, din experientele de pana acum, care considerati ca ar fi un top 3 greseli pe care acestia le fac in momentul inceperii unei noi lucrari?
Pe primul loc in top ar fi bugetarea deficitara, faptul ca raportarile se fac la investigatii sumare din piata, lucru care de cele mai multe ori nu este corect.
Apoi, ne confruntam deseori cu desfasurarea anevoioasa a etapei de aprobare a proiectului, cu luni de zile de negocieri si optimizari, timp in care preturile din oferta nu mai sunt actuale.
Constructorii sunt considerati investitori, nu exista o gandire care sa protejeze constructorul din punct de vedere financiar, de cele mai multe ori suntem obligati sa sustinem financiar diferite proiecte fara sprijinul clientului.

Livrati calitate la timp. Cum reusiti sa oferiti solutii rapide si in acelasi timp calitative?
Este vorba mai degraba de livrare in termenul stabilit de catre Beneficiar. Cu siguranta ne dorim ca timpul nostru de reactie sa fie rapid, dar de la calitate nu facem rabat. Pana in prezent, ne-am respectat termenele de predare, nu am impiedicat niciodata startul activitatii clientilor nostri, chiar daca la exterior mai montam gazon sau executam parcari…

Care a fost cel mai ambitios proiect realizat in perioada 2017-2018?
In aceasta perioada am realizat extinderea Industrial Park Brasov cu 4 noi obiective: Sennheiser, PMG, Benchmark si Preh, totalizand 24.000 mp.

Cum reusiti sa va tineti in priza concurenta? Care considerati ca este cel mai puternic avantaj al companiei pe care o reprezentati?
Focusul pe obiectivele clientilor nostri. De aici pleaca totul. Daca acestea sunt indeplinite, inseamna ca ne-am facut treaba, ca mecanismul nostru functioneaza. Aceasta inseamna un singur lucru – ca avem un as in maneca.

[google-translator]