TeraSteel a obținut certificarea ISO 37301:2021, cel mai nou standard internațional în domeniul conformității
De curând ați primit certificarea ISO 37301:2021, cel mai nou standard în domeniu conformității. Ce înseamnă această certificare?
Obținerea certificării ISO 37301 garantează clienților faptul că dispunem de un sistem de management al conformității robust și eficient, ce respectă întrutotul cerințele legale și de reglementare și încurajează o cultură a conformității.
Certificarea obținută poziționează TeraSteel ca etalon de calitate și integritate în industria materialelor de construcții, fie că vorbim de panouri sandwich, profile zincate sau accesoriile necesare unei clădiri.
Ce beneficii aduce această certificare clienților dumneavoastră respectiv beneficiarilor finali ai construcțiilor realizate cu panouri TeraSteel?
Această certificare asigură clienții cât și beneficiarii finali că fiecare panou sandwich pe care îl primesc este rezultatul unor procese de fabricație riguroase, garantând astfel calitatea acestuia.
Un alt aspect important, într-o piața în care presiunea pe preț este foarte mare, este cel legat de transparența și onestitate în business atât în ceea ce privește certificările tehnice ale produselor livrate cât și a altor aspecte de natură comercială.
Această certificare așadar nu este o realizare doar pentru noi. Este în primul rând o garanție pentru clienții noștri în ceea ce privește calitatea și fiabilitatea produselor livrate, a responsabilității și eticii în business.
Cum vă adaptați strategiile și produsele la cerințele și tendințele în schimbare din industria construcțiilor și cum influențează acestea dezvoltarea companiei?
Anul acesta este unui extrem de provocator atât din perspectiva macroeconomică, fiind vorba de un an electoral, cât și din perspectiva lipsei de predictabilitate legislativă și fiscală.
Strategiile noastre sunt întotdeauna adaptate pieței în care activăm, fiind foarte focusați pe nevoile clienților noștri, dar și ale domeniului industrial în ansamblul lui. E important de menționat că cele mai multe idei de îmbunatățire sau de extindere a portofoliului de produse vin de la clienții noștri.
De asemenea, avem în vedere și noile tendințe pe parte de sustenabilitate în industria construcțiilor, care cel mai probabil în cativa ani se vor transforma în norme obligatorii de respectat, astfel încât am început un proces extrem de riguros de reorganizare a portofoliului de produse.
Suntem la finalul primului semestru al acestui an. Care a fost evolutia companiei TeraSteel in primele 6 luni?
Vestea bună este că piața panourilor sandwich din România a înregistrat anul trecut o creștere de aproximativ 17% cantitativ și 4,5% valoric, menținându-și trendul crescător al ultimilor ani.
Parteneriatele solide pe care le-am construit de-a lungul anilor, prezența constantă în piață, disponibilitatea produselor și eficiența echipelor de vânzări au condus în mod firesc la rezultate bune din punct de vedere cantitativ. De asemenea, mixul de țări în care comercializăm produsele TeraSteel, ne-a ajutat sa avem o balanță echilibrată între produsele de volum și produsele mai pretențioase și implicit mai scumpe, astfel încât am reușit să ne atingem obiectivele și din punct de vedere valoric.
Cum vedeți rolul sustenabilității în strategia și operațiunile Terasteel și ce inițiative ați implementat pentru a minimiza impactul asupra mediului înconjurător?
Sustenabilitatea face parte din strategia noastră de dezvoltare atat la nivel operațional cât și în ceea ce privește implicarea în comunități. Prin programul Planet Passionate implementat începând cu 2021, ne-am asumat public obiective concrete pentru urmatorii 10 ani în ceea ce privește reducerea consumul de apă de la rețea, creșterea utilizării energiei regenerabile în procesele de producție, reducerea amprentei de carbon și circularitatea materiilor prime în natură. Acestea se regăsesc inclusiv pe site-ul nostru https://terasteel.ro/
Care sunt planurile de viitor ale TeraSteel în ceea ce privește extinderea portofoliului de produse și servicii, dezvoltarea piețelor existente și explorarea unor noi oportunități de afaceri?
Planurile noastre vizează în primul rând consolidarea poziției TeraSteel pe piețele pe care suntem prezenți. Romania are un potențial fantastic în ceea ce privește construcțiile industriale. Ungaria, chiar dacă la ora actuală este pe un trend descendent, este o piață extrem de importantă pentru noi. Serbia, Bulgaria și Cehia reprezintă piețe strategice din perspectiva produselor comercializate.
Care credeți ca sunt principalele resurse de creștere ale unei companii din sectorul materialelor de construcții?
Nu există o rețetă a succesului. O viziune clară și coerentă, o echipă cu expertiză, unită și determinată în a performa, precum și integritatea în business sunt însă elemente esențiale.