Laurentiu Guriencu, Sales Manager Geplast: “Si pentru 2019 ne-am propus sa continuam cresterea indicatorilor financiari, abordand corect si adecvat cerintele si provocarile pietei”

Geplast este principalul furnizor de solutii arhitecturale din Romania: fatade ventilate, acoperisuri si invelitori, pavimente si pardoseli, materiale pentru design interior. Despre cum a aratat piata in 2018 pentru echipa si ce obiective si-au setat in 2019 am discutat cu dl Laurentiu Guriencu, Sales Manager Geplast, intr-un interviu acordat HotelInvest.

Pentru inceput, va invitam sa ne spuneti ce a insemnat 2018 pentru compania pe care o reprezentati?

Anul 2018 a fost un an plin de provocari si pe alocuri dificil, avand in vedere specificul pietelor carora ne adresam prin cele 3 divizii Geplast, respectiv: industria publicitara, constructii si industria prelucrarii maselor plastice. Provocarile din piata au impus regandirea politicii interne a companiei si adaptarea continua a ofertei la cerintele pietei. A fost totodata un prilej pentru o mai buna buna intelegere a necesitatilor clientilor nostri si regandirea parteneriatelor existente. Finalul a fost unul pozitiv, inregistrand la finele anului 2018 un plus de 10% peste cifra de afaceri din anul anterior.

Ce obiective v-ati propus pentru 2019 si cum planuiti sa le atingeti?

Si pentru 2019 ne-am propus sa continuam cresterea indicatorilor financiari, abordand corect si adecvat cerintele si provocarile pietei, adaugand produse noi in portofoliu si, mai ales, intensificand promovarea ofertei noastre.

In opinia dvs, care ar fi principalele avantaje care va diferentiaza de concurenta?

Principalul avantaj il constituie setul de principii si bune practici care stau la baza afacerii si care au adus alaturi oamenii valorosi ce formeaza astazi echipa Geplast. Experienta vasta din piata (anul 2019 marcheaza aniversarea de 25 de ani a companiei) constituie un alt punct forte si un motiv in plus pentru parteneriatele solide. Un alt factor extrem de important il constuite mentinerea calitatii ridicate a produselor si solutiilor din portofoliu. Foarte aproape, urmeaza reteaua extinsa de distributie care, cuprinde 12 depozite operationale si 2 centre logistice. Acestea sunt principalele ingrediente ale reusitei noastre care fac posibila sustinerea partenerilor nostri si cresterea progresiva a afacerii.

In prezent Geplast ofera solutii multiple pentru piata constructiilor. Cum reusiti sa gestionati si coordonati toate aceste servicii?

In ultimii 12 ani, am investit in servicii care sa vina in completarea pachetului de produse, pregatindu-ne pentru momentul in care livrarea de semifabricate compozite – cu preponderenta- nu mai este suficienta pentru ritmul alert specific pietei actuale. Cu investitii in utilaje de calitate, cu o pregatire adecvata a personalului responsabil si cu o planificare coerenta a activitatilor, am reusit sa ne impunem ca principal furnizor in pietele tinta.

In ultima perioada piata constructiilor pare sa se pregateasca pentru o noua criza. Cum se reflecta aceasta stuatie in compania pe care o reprezentati?

Criza din 2009-2010 a plantat in mintea fiecaruia aceasta teama ca o noua criza va veni. E foarte posibil. Cand si cat de profunda va fi, ramane de vazut. Convingerea mea este ca nu va semana cu cea din 2009 sau ca cel putin efectele nu vor mai fi atat de dezastruoase. Imi place sa cred ca am invatat din experienta anterioara si ca vom avea resursele necesare sa adaptam strategia companiei si de aceasta data, astfel incat impactul unei eventuale noi crize sa fie resimtit intr-o masura mai mica.

Care considerati ca este in prezent cea mai buna metoda de promovare catre publicul tinta?

In domeniul nostru, principala metoda de promovare ramane in continuare cea directa, specifica fortei de vanzari. Online-ul vine in sustinerea eforturilor din teren si permite adresarea catre noi potentiali clienti, chiar si in comunicarea B2B.

Daca ati putea lua pranzul cu o persoana influenta din domeniu, cine ar fi aceasta persoana si de ce?

Nu m-as rezuma la o singura persoana, prin “influenta” intelegand capacitatea fiecaruia dintre noi de a contribui la imbunatatirea calitatii muncii prestate in scopul atingerii unui rezultat optim. Fiecare individ are abilitatile necesare de a aduce plus valoare in acest domeniu care implica activitati si cunostinte atat de diverse si indispensabile activitatilor zilnice. De la personalul responsabil de manipularea si livrarea marfii, pana la factori decidenti, fiecare reprezinta o persoana influenta.

Sa presupunem ca dupa ce se incheie acest interviu gasiti un bilet castigator la loto. Care ar fi primul lucru pe care l-ati face?

M-as bucura, dar cu moderatie. Cred in legea compensatiei si m-as astepta ca as pierde pe alta parte.

Pentru final am pastrat o curiozitate: care sunt 3 lucruri care nu lipsesc din rutina dvs zilnica?

Zambesc si ma bucur cat pot de mult, ma pun la curent cu ultimele stiri – cu o cafea in fata, revin asupra mailurilor importante din ziua anterioara.

Exista ceva ce v-ar fi placut sa va intrebam si nu s-a regasit in lista de mai sus?

Una dintre intrebarile la care mi-ar placea sa aflu si raspunsul altora e …”Ce credeti ca lipseste pietei in care activati?” Raspunsul meu ar fi, in acest caz: nu intelegem pe deplin ideea nevoii de profit rezultat din activitatea unei societati, precum si a ideii utilizarii de produse durabile, cu adevarat durabile. Inca intalnesc prea des dorinta de a face mult cu putin… Si ajungem sa vedem proiecte gandite si desenate grandios, dar finalizate cum s-a nimerit sau afaceri care prefera sa “vanda” preturi, in loc de valoare adaugata.

 

[google-translator]