Interviu BLA SHINE: Si domeniul industrial are nevoie de servicii de curatenie!

Cand vine vorba de servicii de curatenie, se intuieste incorect faptul ca acest tip de servicii se adreseaza exclusiv domeniului rezidential. Spre exemplu, spatiile de birouri, unde isi desfasoara activitatea zeci sau chiar sute de persoane, in functie de suprafata, necesita servicii de curatenie cel putin o data pe saptamana. Ar fi ineficient ca partea de igienizare sa cada pe umerii angajatilor, care in acest fel ar pierde din timpul de lucru. La fel si pe santier, cand sunt realizate lucrarile de finisare, este mai eficienta externalizarea serviciilor de curatenie, pentru a le permite mesterilor sa isi continue munca fara intreruperi cauzate de deseurile si murdaria care se acumuleaza zilnic.  In ceea ce priveste spatiile industriale si halele de depozitare, in functie de domeniu, sunt impuse anumite standarde de igiena. Desigur, intr-un spatiu in care sunt produse alimente rigorile sunt mai mari, insa nici spatiile in care se produc, sa zicem piese auto, nu trebuie neglijate.

Cel mai eficient, atat din punct de vedere al timpului angajatilor, cat si a productivitatii, este externalizarea serviciilor de curatenie. Fie ca vorbim de birouri, santiere, spatii de productie sau spatii de depozitare, curatenia se mentine mai bine daca este lasata pe mana profesionistilor.

Am discutat mai pe larg despre piata serviciilor de curatenie cu doamna Livia Baba, manager al companiei de curatenie Bla Shine. Chiar daca este inca un sector aflat la inceput, piata serviciilor de curatenie incepe sa capete popularitate in randul romanilor, pe masura ce acestia constientizeaza avantajul pe care externalizarea acestor servicii il are asupra productivitatii dar si asupra imaginii unei companii.

Am pasit in 2017, cum vi se pare ca e piata serviciilor de curatenie in acest moment? Cum a decurs business-ul pentru dvs. pana acum si in 2016?

Piata serviciilor de curatenie este intr-o continua crestere, la fel cum observ ca sunt si multe alte domenii. Inca din 2016 se observa o crestere progresiva in ceea ce priveste servicile de curatenie externalizate din partea firmelor. Consider ca sunt doua motive care influenteaza cresterea:

1. Deschiderea anteprenorilor de a externaliza o mare parte din serviciile care nu sunt direct productive pentru firma, in restul Europei cel putin, serviciile de curatenie sunt externalizate in proportie de peste 90%, in Romania deocamdata procentul este mult mai mic, inca avem spiritul proprietatii si preferam sa fim profesionisti la toate.

2. Dezvoltarea economiei, constructia de noi spatii si deschiderea de noi puncte de lucru in Cluj-Napoca a multinationalelor.

Spuneti-mi ceva despre firma d-voastra care sa-i convinga pe potentialii dvs. clienti (beneficiari, proprietari, constructori, firme de executie) sa va aleaga produsele.

Imi place sa spun ca facem sa straluceasca fiecare spatiu in care intram. Oferim servicii profesionale de facility management in care este inclusa si curatenia pentru spatii de birouri, pentru domeniul comercial si industrial.
Stiu ca atunci cand achizitionezi un serviciu este destul de greu sa-ti dai seama exact pe ce dai bani si care va fi rezultatul final. De aceea una din garantiile noastre este money back. Dam posibilitatea clientilor sa testeze serviciile care le prestam, iar daca serviciul prestat nu corespunde cu oferta transmisa si acceptata, clientii nu ne platesc si le refacem curatenia. In concluzie, ne dorim clienti multumiti cu care sa legam relatii de colaborare indelungate bazate pe incredere reciproca.

Care sunt principalele probleme cu care se confrunta piata serviciilor profesionale de curatenie din Romania si cum credeti ca ar putea fi solutionate?

Nu le-as numi probleme, insa avem provocari zilnice. Una din principalele provocari este de a creste constant si de a ne imbunatati activitatea. Alocam multe resurse in procesul de recrutare, oferta de munca in acest domeniu dupa parerea mea este mai putina decat cererea. Este o mare provocare de a recruta oameni buni si de ai motiva constant.

Cat de important este marketingul online in strategia companiei BLA Shine cand este vorba de piata serviciilor de curatenie?

Consider ca Departamentele de Marketing si Vanzari sunt motorul firmei. Investim mult in campanii de Marketing, in a identifica canalele potrivite de promovare in special. Principalul scop al echipei de Marketing este de a transmite exact ceea ce facem noi, BLA Shine, ca atunci cand un client ne alege sa inteleaga exact ce oferim.

Care sunt obiectivele BLA Shine pentru perioada urmatoare? Putem vorbi de o extindere?

O firma nu poate stagna, ori creste, ori moare. Ne dorim sa crestem si sa ne extindem. Primele doua obiective ale firmei sunt imbunatatirea servicilor care le prestam pentru clientii existenti si cresterea ratei de conversie pentru clienti noi.

Spuneti-ne 3 proiecte/lucrari/cladiri care va sunt cel mai aproape de inima si cu care va mandriti ca le aveti in portofoliu.

Unul din proiectele noastre de suflet este ansamblul Residential Viva City Residence. In aceasta locatie ne desfasuram activitatea pe toate cele 3 cladiri atat pe abonament de intretinere zilnica (spatii commune, parcari), cat si pe partea de curatenia dupa constructor la imobilul Viva 3. Pentru sectorul industrial avem contracte comerciale cu mai multe firme de logistrica, productie sau comert situate in special in Parcurile Logistice din jurul Clujului.

Planificam o extindere la nivel national si in momentul de fata avem lurari in toata Romania.

De ce un proprietar de hala ar trebuie sa apeleze la serviciile BLA Shine?

Din experienta noastra, principalul avantaj care il are un proprietar de firma, implicit de hala de a externaliza serviciile de curatenie este de a eficientiza timpul – implicit costurile. De ce spun asta? La inceputul colaborarii se stabilesc toti termeni executiei, nevoile, ulterior tu ca si proprietar nu mai ai nici o grija in privinta curateniei, vezi spatiul mereu curat si atat. Daca te gandesti ca o pot face angajatii tai, exact cand ai un control sau o vizita externa si ai nevoie ca spatiul sa fie curat atunci ai mai mult de lucru si angajati se focuseaza sa-si termine treaba nici gand sa curete hala si uite asa se amana constant. Acesta poate fi doar un motiv, alt motiv sunt echipamentele pentru curatari industiale, care sunt costisitoare, iar pentru utilizarea lor adecvata este nevoie de un specialist. Aproape toti proprietarii de hala cu care colaboram ne spun asta.

Va multumim pentru timpul acordat si va rugam in incheiere sa ne spuneti ce face dna. Livia Baba atunci cand nu se afla la birou, in scaunul de manager?

Pe plan personal sunt una din nenumaratele femei fericite de pe pamant, am un sot minunat si impreuna il avem pe Andrei, baiatul nostru care are 1 an si 5 luni. Imi place sa ii dedic lui Andrei tot timpul meu pentru a ne bucura unu de altul si aceasta este prioritatea mea. Cu toate astea gasesc timp si pentru un eveniment, un curs, pentru a invata lucruri noi si a cunoaste oameni. Citesc destul de mult, imi plac cartile de dezvoltare personala.

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
[google-translator]